Volkswagen odkrywa karty - taki będzie zupełnie nowy Passat. Wiemy już prawie wszystko!

Obecna generacja Passata jest już na rynku od 9 lat, a my zobaczymy przynajmniej jeszcze jedną wersję. Volkswagen zdradził kolejne szczegóły dotyczące swojej legendy. Wiemy już co będzie oferował samochód, kiedy się pojawi, a także wiele, wiele więcej. 

volkswagen-passat-b9
Podaj dalej

Nowy Volkswagen Passat – co o nim wiemy?

volkswagen-passat-b9
fot. Volkswagen

Ósma, obecnie sprzedawana generacja Passata została zaprezentowana w listopadzie 2014 roku. Do sprzedaży Volkswagen trafił trzy miesiące później i okazuje się, że był to ostatni samochód pod tą nazwą, który występował zarówno jako kombi jak i sedan. W przypadku następcy Niemcy planują trzymać się tylko bardziej praktycznego wariantu. Jego rozwój powierzyli w ręce Czechów, ale produkcja będzie odbywać się w Bratysławie. Nowy Volkswagen Passat będzie więc… czechosłowacki. 

Szef VW Thomas Schafer powiedział, że rynek tradycyjnych sedanów w Europie skurczył się tak bardzo, że nie było sensu opracowywać samochodu w tym segmencie. Nowy Passat będzie więc występował tylko jako kombi, ale o tym wiemy już od dłuższego czasu. 

Schafer poinformował również, że nowa generacja pojawi się w sprzedaży już od września tego roku. Oznacza to, że jej debiut jest praktycznie już za drzwiami. Samochód nie będzie dostępny w USA, więc raczej możemy wykluczyć jego prezentację podczas New York Auto Show. Bardzo prawdopodobne, że Niemcy zorganizują swoją własną imprezę, przecież Passat będzie obchodził w tym roku 30 urodziny. 

volkswagen-passat-kombi-2
Tego Passata pożegnamy już w tym roku // fot. Volkswagen

Jak Skoda, ale inny

Pytanie, co dalej? Volkswagen cały czas mocno stawia na elektor mobilność, ale rodzina ID nie wydaje się być strzałem w 10. Dlatego Niemcy zamierzają zachować tradycyjne nazwy. Pewne jest jednak to, że na elektryfikację czeka już dziewiąta generacja. Przybędzie nie tylko z jednostkami miękkiej hybrydy, ale najwyraźniej także z nowym 1,5-litrowym systemem hybrydowym typu plug-in.

VW stwierdził, że ten zestaw powinien generować do 282 KM, a samochód będzie w stanie przejechać 100 km wyłącznie na napę∂zie elektrycznym. Superb będzie korzystał z tej samej technologii. Według Schäfera powierzenie rozwoju obu modeli Škodzie tylko pokazuje, jak poszczególne marki koncernu współpracują obecnie znacznie bardziej niż w przeszłości. Niemniej jednak każdy powinien zachować pewną niezależność i własną tożsamość, przede wszystkim poprzez inny design.

Przeczytaj również