Unia Europejska zatwierdziła nowe paliwo. To duży ukłon w stronę kierowców Diesli i benzyniaków

Unia Europejska wreszcie zatwierdziła nowe paliwo. Komisja Transportu Parlamentu Europejskiego na ostatnim spotkaniu wyraziła pozytywną opinię na temat równoważności nowego paliwa. Na tym samym spotkaniu nie poruszono celów redukcji emisji CO2 na rok 2030, ale już możemy mówić o kroku w stronę większej równowagi.

Za paliwo zapłacimy sporo mniej
Podaj dalej

Nowe paliwo wreszcie zatwierdzone przez UE

paliwo benzyna diesel ceny paliw paliwa
fot. freepik.com – syda_productions

Czy Europa ma wątpliwości co do Zielonego Ładu? Oczywiście, pojawiają się sprzeczne opinie, w zależności od punktu widzenia. Faktem jest jednak, że Komisja Europejska wyraziła pozytywną opinię na temat równoważności tzw. biopaliw. To przede wszystkim dobra wiadomość dla samochodów ciężarowych. 

Nie jest pewne, czy fakt, że nowe paliwo zostało zatwierdzone, będzie oznaczał pożegnanie Fransa Timmermansa z Komisją Europejską. Odpowiadał on za klimat i Zielony Ład. Ale ta wiadomość jest bardzo pozytywnie odbierana w kręgach logistycznych. Jest to także małe zwycięstwo włoskiego rządu, który od dawna naciskał na nowe paliwo. 

Komisja ds. Transportu Parlamentu Europejskiego opowiedziała się za włączeniem biopaliw do wykazu paliw neutralnych pod względem emisji CO2. Mogę one przyczynić się do dekarbonizacji transportu drogowego. 

Za paliwo zapłacimy sporo mniej
fot. freepik.com – syda_productions

Usprawni zieloną transformację

Ponadto sama Komisja Parlamentarna pozytywnie oceniła rewizję celów ustalonych przez Komisję Europejską w pierwszej połowie roku. Wśród nich znalazł się postulat o bardziej rozważną redukcję emisji spalin o 75% w porównaniu z poziomami z 2019 roku z perspektywą 2040 r. Komisja Europejska zaproponowała jednak redukcję o około 90%.

Poza większością i opozycyjnymi partiami politycznymi, są stowarzyszenia branżowe, które najbardziej pochwalają tę decyzję, która – powtarzamy – nie jest wiążąca, biorąc pod uwagę, że Komisja ds. Środowiska Parlamentu Europejskiego musi podjąć kroki, aby przejść do tzw. rozmów trójstronnych (Komisja, Rada i Parlament) w celu uzyskania środka ostatecznego.

Swoje zadowolenie wyraził Massimo Artusi, wiceprezes Stowarzyszenia zrzeszającego dealerów pojazdów. „Głosowanie, w którym Komisja Transportu Parlamentu Europejskiego wyraziła opinię, zgodnie z którą biopaliwa powinny również zostać uwzględnione w definicji paliw neutralnych pod względem emisji CO2, jest krokiem naprzód w kierunku zrównoważonego rozwiązania, które może jednocześnie zagwarantować, poprzez połączenie rozwiązań zerowych, klimat zmiany, zrównoważony rozwój środowiskowy, społeczny i gospodarczy zielonej transformacji”.

Przeczytaj również