-
Od stycznia do listopada Toyota sprzedała w Polsce 83 471 nowych samochodów
-
Corolla najczęściej wybieranym modelem i liderem rynku flotowego w Polsce
-
Klienci indywidualni najczęściej wybierali Toyotę Yaris Cross
Od stycznia do listopada Toyota sprzedała w Polsce 83 471 nowych samochodów
Polski rynek motoryzacyjny po koronawirusie wydaje się przeżywać prawdziwe odmrożenie. W porównaniu do zeszłego roku nowych samochodów sprzedało się więcej o 13 procent, a Toyota ma w nim prawie 20 procent udziału. Japoński producent z miesiąca na miesiąc poprawia wyniki. Od stycznia do listopada na polskie drogi wyjechało już 83 471 aut japońskiej marki, czyli więcej niż dwie kolejne marki w zestawieniu razem wzięte.
W samym listopadzie zarejestrowano 7813 aut Toyoty (wzrost o 24%), a marka jest najpopularniejsza zarówno wśród firm (5451 egz., 18% udziału), jak i wśród klientów indywidualnych (2362 egz., 20,6% udziału).
Corolla najczęściej wybieranym modelem i liderem rynku flotowego w Polsce
Co ciekawe, w czołowej dziesiątce najczęściej rejestrowanych modeli aż pięć to samochody Toyoty. Cały czas liderem pozostaje Corolla, która w jedenastu miesiącach tego roku trafiła do 24 082 nowych klientów. Nawet nie uwzględniając grudnia, to lepszy wynik niż w zeszłym roku i to aż o 23%.
Warto wspomnieć, że ceny Corolli rozpoczynają się już od 110 000 złotych. Samochód dostępny jest zarówno z silnikami diesla, benzynowymi jak i w popularnych hybrydach. W wersji GR Sport samochód dostępny jest z hybrydowym napędem 1.8 Hybrid 140 KM e-CVT. Nawet z tym silnikiem średnie zużycie paliwa wynosi około 4,5 l/100 kilometrów.
Corolla jest nie tylko najpopularniejszym samochodem w Polsce, ale także najchętniej wybieramy wśród firm. Park flotowy od stycznia do listopada powiększył się o 20 750 egzemplarzy Corolli.
Klienci indywidualni najczęściej wybierali Toyotę Yaris Cross
Wśród klientów prywatnych największą popularnością cieszył się natomiast Yaris Cross. Od początku roku prywatne osoby zarejestrowały już 6234 egzemplarzy miejskiego crossovera. W czołowej dziesiątce japoński producent ma także modele C-HR oraz Corollę (wśród klientów prywatnych).
Wysoką popularnością cieszą się także samochody dostawcze japońskiego producenta. Toyota Professional zanotowała aż o 46% lepszy wynik względem analogicznego okresu w zeszłym roku. W samym listopadzie na polskie drogi wyjechało 445 nowych auto dostawczych Toyoty, wśród których najpopularniejszy model to Proace City. Ma on aż 28,2% udziału w segmencie.
Wśród pick-upów konkurencję deklasuje Hilux (42,9 procent udziału). W listopadzie zarejestrowano 165 egzemplarzy tego niezawodnego auta, a od początku roku 1518, co daje Hiluxowi miejsce w dziesiątce najpopularniejszych aut użytkowych w Polsce.