Zamiast niego dostaliśmy Audi Q7
Potężne luksusowe kombi od Audi miało otrzymać nazwę Avantissimo. Samochód miał 5,06 metra długości, 1,91 metra szerokości i 1,43 metra wysokości. Kombi otrzymało też specjalne felgi i potężny silnik z V8.
Silnik V8 Audi z podwójnym turbodoładowaniem miał pojemność 4,2 litra i generował 430 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Co więcej, samochód miał aluminiowe podwozie, zawieszenie pneumatyczne i napęd na wszystkie koła. Korpus Avantissimo wykonany jest również z aluminium. Dzięki temu konstrukcja łączyła w sobie doskonałą sztywność i zmniejszoną wagę.
Szklana klapa bagażnika była otwierana za pomocą pilota, a pod spodem znajdowała się wysuwana elektrycznie szuflada, oferująca 70 litrów dodatkowej przestrzeni. Na dachu umieszczone elementy fotowoltaiczne, a gdy silnik był wyłączone, zapewniały one energię do wentylacji pojazdu.
Luksus jak w samolocie
Tylne siedzenia można było wyregulować, aby uzyskać relaksującą pozycję, porównywalną z fotelem pierwszej klasy w samolocie. Całe siedzenie można regulować wzdłużnie do 110 mm – oparcie jest wtedy pochylone o 19 stopni niżej, niż w pierwotnej pozycji. Wysokość podłokietników również można było dostosowywać indywidualnie do każdego pasażera – zarówno w konsoli środkowej, jak i poszyciu drzwi.
https://wrc.net.pl/is-pilne-rzad-pracuje-nad-programem-doplat-do-paliwa-ktorzy-kierowcy-moga-liczyc-na-dofinansowanie
Aby zapewnić maksymalny komfort podczas załadunku, Audi Avantissimo miał przesuwaną wzdłużnie podłogę ładunkową. Z tyłu można było ją wysunąć elektrycznie do 46 cm wzdłuż. Jeśli chciałbyś wykorzystać całą przestrzeń ładunkową, podłoga przesuwała się do przodu o 750 mm. Wszystkie te funkcje, można było łatwo uruchomić za pomocą pilota.
20 lat temu Audi zaprezentowało również pierwszą implementację nowej koncepcji sterowania MMI (Multi Media Interface). Wszystkie główne funkcje można było wybrać bezpośrednio za naciśnięciem przycisku. Wyboru w menu dokonywano za pomocą dużego przełącznika obrotowego i przycisków wokół.
SUV ważniejszy niż kombi
Informacje były wyświetlane na monitorze umieszczonym nad jednostką sterującą, który był optymalnie umieszczony w polu widzenia kierowcy. Dodatkową łatwość zapewniały zintegrowane przyciski na kierownicy.
Dlaczego więc Audi A8 Avant nigdy nie trafiło do produkcji? Na początku wieku fala SUV-ów powoli zyskiwała na popularności, a badania rynkowe Audi miały pokazać, że luksusowe kombi miało dużo mniejsze szanse na sukces niż SUV. W następnych latach rolę tę przejął A6 Avant. Od 2005 roku Avantissimo zostało zastąpione przez Audi Q7 o podobnej długości. W swoich najlepszych czasach niemiecki producent sprzedawał ponad 60 000 sztuk rocznie tego wielkiego SUV-a.