Pierwsze elektryczne BMW „M”
Samochód pomalowany jest w barwach Frozen Portimao Blue, ma przyciemnione wykończenia i dodatki z włókna węglowego. BMW i4 M50 obiecuje wprowadzić elegancję i agresją marki M w elektryczną przyszłość niemieckiego producenta.
Aby upewnić się, że samochód będzie nadążał za resztą gamy M, będzie oferować łączną moc 544 KM i 586 Nm momentu obrotowego. Moc pochodzi z dwóch silników elektrycznych – 255 KM z przodu i 308 KM z tyłu, obsługiwanych przez jednostopniową skrzynię biegów.
Jest tylko jedno ale… Moc 544 KM dostępna będzie tylko przez około 10 sekund – potem spadnie do 469 KM. Jasne, to wciąż dużo, ale jednak pierwsza wartość brzmi dużo lepiej, prawda?
Sport Boost
Należy też pamiętać, że maksymalne wartości osiągane są chwilowo dzięki funkcji Sport Boost. Zwiększa ona łączną moc systemu o ponad 70 KM i 48 Nm na nieco ponad 10 sekund. W przeciwnym razie łączna moc zmniejszy się do 469 KM.
Według BMW i4 M50 może rozpędzić się do 100 km/h w 3,9 sekundy w porównaniu ze standardowym i4, które osiągnie ten pułap w 5,7 sekundy. Prędkość maksymalna jest dość przyzwoita, bo wynosi 225 km/h w porównaniu do 189 km/h w zwykłym i4. Dla porównania, najnowsze M3 z silnikiem spalinowym przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy.
Poza w pełni elektrycznym napędem na cztery koła i mocniejszymi silnikami, i4 M50 dostanie też adaptacyjne zawieszenie M z indywidualnie konfigurowanymi sprężynami i amortyzatorami. Pojawi się też zmienny sportowy układ kierowniczy, sportowe hamulce i 19-calowe felgi. BMW twierdzi, że dzięki modułowi akumulatora środek ciężkości jest o 2 cm niższy niż w sedanie serii 3.
BMW i4 M50 oferuje szacunkowy zasięg jazdy 395 kilometrów przy pełnym naładowaniu. To z kolei zajmie nam 7,5 godziny ładowarką 11 kW. BMW podaje, że można korzystać z szybkich ładowarek z maksymalną mocą 200 kW. Od 10% do 80% naładujemy go w zaledwie 31 minut.