To najlepiej sprzedające się kombi na świecie. Polacy często o nim zapominają - kosztuje tylko 38 tys. złotych! [ZDJĘCIA]

To najlepiej sprzedające się kombi na świecie. Polacy często o nim zapominają - kosztuje tylko 38 tys. złotych! [ZDJĘCIA]

diesel-subaru-outback-uzywane

Podaj dalej

Najlepiej sprzedające się kombi na świecie jest pomijane przez większość z nas na rynku aut używanych. A to czyni go tylko jeszcze korzystniejszym zakupem. Samochód wcale nie jest nieznany, ale bardzo ciężko się u nas go sprzedaje. Mimo to, na rynku aut używanych są ładne egzemplarze, które przyciągają uwagę. 

Najlepiej sprzedające się kombi

diesel-subaru-outback-uzywane
fot. Subaru

W niemieckim raporcie TUV w ogóle nie spotkasz samochodów Subaru. Powodem jest ich niewielka sprzedaż, przez co nie trafiają na przeglądy techniczne na tyle często, by odnotować minimalną liczbę ocen potrzebnych do włączenia do raportu. Nie oznacza to jednak, że nie przechodzą tych przeglądów w ogóle. Dane są więc dostępne. 

Wiele osób może być zaskoczonych, że opisany stan dotyczy modelu Outback. To przecież najlepiej sprzedające się kombi na świecie. Jednak większość sprzedaży odbywa się w Ameryce, a na Starym Kontynencie sprzedaż jest znacznie niższa. 

Nie znamy dokładnych liczb, a rejestracje liczone są pod powiązany model Legacy. W Europie będzie to około kilku tysięcy samochodów rocznie. Podczas gdy sprzedaż globalna wynosi prawie 200 000. 

diesel-subaru-outback-uzywane
fot. Subaru

Diesel pod maską jest dosyć leniwy

Dealerzy marki od zeszłego roku mają w ofercie drugą generację swojego kombi. W Europie sprzedało się zaledwie 156 egzemplarzy w ciągu 7 miesięcy tego roku. Jednakże, dzięki obecności nowej generacji, poprzednia przemawia już tylko do nabywców aut używanych. I staje się bardziej przystępna cenowo. 

Za nowego Outbacka trzeba zapłacić ponad 200 000 zł, ale używany będzie dużo, dużo tańszy. Za kombi młodsze niż 8 lat musimy zapłacić minimum 38 000 zł. 

diesel-subaru-outback-uzywane
fot. Subaru

Diesel pasuje do charakteru tego samochodu, a poza niskim spalaniem (6,5 l/100 km) nie ma żadnych cech charakterystycznych dla tego rodzaju silnika. Jednostka nie wibruje i nie hałasuje. W większości przypadków jest podłączona do automatu CVT, który zabija część potencjału silnika. 

Mimo tego, że pod prawą stopą będziesz miał 350 Nm momentu, samochód wydaje się być raczej leniwy w ruchu ulicznym. Bardziej dynamiczną opcją jest 2,5-litrowa benzyna, ale jego 173 KM muszą być regularnie karmione. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News