To najdziwniejsze BMW Serii 7 jakie widziałeś. Za jego produkcję odpowiedzialny jest pewien Rosjanin

Druga generacja BMW Serii 7 nazwana E32 umocniła pozycję bawarskiej marki jako godnego rywala dla Mercedesa klasy S. Ten konkretny model jest jednak najdziwniejszą jego wersją, jaką kiedykolwiek widziałeś. 

To najdziwniejsze BMW Serii 7 jakie widziałeś. Za jego produkcję odpowiedzialny jest pewien Rosjanin
Podaj dalej

Samochód był budowany w latach 1986 – 1994 i łączył ponadczasową stylistkę BMW z jednostkami typu V8 czy V12. To właśnie w tym modelu po raz pierwszy w historii pojawiała się taka technologia jak elektroniczna kontrola amortyzatorów, kontrola trakcji, czy dwustrefowa klimatyzacja. 

Choć Seria 7 była szybka, wygodna i przyjemna w prowadzeniu, nie sprawdzała się w terenie. BMW nigdy nie planowało w tamtych czasach budowy SUV-a na bazie Serii 7, a napęd na cztery koła xDrive pojawił się w Serii 7 znacznie później – dopiero w 2009 roku. 

Mimo to, pewien Rosjanin uznał, że BMW Serii 7 E32 ma duży potencjał terenowy. Potrzebował do tego legendarnej ciężarówki wojskowej GAZ-66 4×4, która okazała się idealną bazą dla nadwozia 750i E32. 

Możemy sobie tylko wyobrażać, ile pracy i pomysłowości kosztowało właściciela połączenie ciężarówki z nadwoziem BMW. Nie znamy wielu szczegółów, ale pomysł na Valkyrie 766, bo tak nazywa się to dzieło, narodził się w 2010 roku. 

Przeczytaj również