Najmocniejszy Diesel odchodzi do lamusa
Francuski producent porzuci swoje najpotężniejsze silniki typu Diesel ze względu na normy emisji spalin. Od grudnia tego roku model „508” straci dwa największe silniki wysokoprężne – BlueHDI 160 i 180.
Marka tłumaczy ten wybór chęcią ograniczenia swoich wydatków, unikając konieczności wprowadzania kolejnych poprawek do silnika Diesel 2.0. Dzięki temu skieruje też swoich klientów do wyboru hybrydy. Model 508 występuje w hybrydzie typu plug-in o mocy 225 KM, a już wkrótce do katalogu dołączy mocna sportowa wersja PSE o mocy 360 KM.
Jeśli jednak chcielibyście zdecydować się na Diesla, Peugeot zostawia pewną furtkę. W ofercie zatrzymany zostanie najsłabsza jednostka wysokoprężna BlueHDI 130 spięta z automartyczną skrzynią biegów. Podstawowa wersja z manualem zniknie jednak z katalogu.
Peugeot 508 w podstawie
Model 508 w podstawie będzie teraz występował z silnikiem PureTech EAT8, który jest droższy od swojego odpowiednika typu Diesel. Te zmiany w gamie ofertowej Peugeota z pewnością uderzą najbardziej w kierowców, którzy korzystają głównie z autostrad. Tam silniki wysokoprężne o dużej mocy są prawie zawsze „mistrzami ekonomii”.
Tym samym Peugeot dołączył do Hondy, czy Volvo, które niedawno ogłosiły podobne plany. Volvo zamierza całkowicie wycofać się z produkcji silników typu Diesel, natomiast Honda zaczyna od wycofania tych jednostek z modelu HR-V.