Diesel w najnowszym VW Golfie GTD zachwyca liczbami. To jedyny samochód, jakiego potrzebujesz do szczęścia

Diesel w najnowszym VW Golfie GTD zachwyca liczbami. To jedyny samochód, jakiego potrzebujesz do szczęścia

Podaj dalej

Choć oferta samochodów napędzanych silnikami typu Diesel stale się kurczy, Volkswagen nie zamierza porzucać jednostki wysokoprężnej. Jeśli więc szukasz czegoś w rozmiarze VW Golfa, energicznego, z dużą mocą, możesz wybrać GTI, lub GTE o tej samej mocy. Ale dlaczego u licha miałbyś nie skorzystać z nowego GTD? To zdecydowanie najciekawszy Golf w ofercie.

Diesel w odwrocie? Nie dla VW

volkswagen-golf-gtd-diesel

Szybkie Diesle nie są zbyt modne w 2020 roku, prawda? Mimo to, najsilniejszy golf z silnikiem typu Diesel prezentuje dość atrakcyjny zestaw statystyk. Prezentowany wraz z GTI na początku tego roku, GTD wchodzi już do salonów. 

Przypominamy, samochód jest wyposażony w 200-konny silnik generujący XX Nm momentu obrotowego. Oznacza to, że moment pierwsza liczba wyrównuje wynik Golfa GTI piątej generacji, a druga jest identyczna z tym, co znajdziemy w najnowszym hybrydowym GTE. Całkiem nieźle, prawda?

Diesel sparowany jest z siedmiobiegową skrzynią DSG, dzięki czemu prędkość od 0 do 100 km/h osiągniemy w zaledwie 7,1 sekundy. Maksymalna prędkość całego zestawu to 243 km/h. Umówmy się szczerze, to liczby, które są w zupełności wystarczające do codziennej jazdy.

volkswagen-golf-gtd-diesel

Ekonomiczny i szybki

Najważniejsze dane dotyczące silnika typu Diesel to oczywiście klasa ekonomiczna WLTP. Samochód ma spalać średnio 7l/100 km i emitować maksymalnie 137g CO2/km. Volkswagen przekonuje, że na jednym baku spokojnie pokonamy prawie 1000 kilometrów. Emisja NOx została zmniejszona dzięki wprowadzeniu dwóch katalizatorów. 

Zgodnie z tradycją, GTD ma wiele wspólnego z modelem GTI. Samochód otrzymał więc przedniego grilla jak w samochodzie benzynowym, wraz z wyglądem plastra miodu i bardziej charakterystycznymi zderzakami. 18-calowe koła są standardem, podobnie jak tapicerka z tkaniny Jacara. 

Volkswagen wierzy, że połączenie „wydajności i użyteczności” GTD zapewni, że romans z szybkimi Golfami będzie kontynuowany. Golf GTD ma być nieco tańszy niż GTI i sporo tańszy od hybrydowego GTE. Jego najbliższym rywalem zapewne będzie Focus ST z silnikiem typu Diesel, który ma zaledwie 10 KM mniej od Golfa, jest jednak sporo tańszy.

Spocona małpa w Audi, cwaniaczek w BMW i tankowanie za 30 złotych. Wielka księga steretotypów (cz. 1)

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News