Diesel w odwrocie? Nie dla VW
Szybkie Diesle nie są zbyt modne w 2020 roku, prawda? Mimo to, najsilniejszy golf z silnikiem typu Diesel prezentuje dość atrakcyjny zestaw statystyk. Prezentowany wraz z GTI na początku tego roku, GTD wchodzi już do salonów.
Przypominamy, samochód jest wyposażony w 200-konny silnik generujący XX Nm momentu obrotowego. Oznacza to, że moment pierwsza liczba wyrównuje wynik Golfa GTI piątej generacji, a druga jest identyczna z tym, co znajdziemy w najnowszym hybrydowym GTE. Całkiem nieźle, prawda?
Diesel sparowany jest z siedmiobiegową skrzynią DSG, dzięki czemu prędkość od 0 do 100 km/h osiągniemy w zaledwie 7,1 sekundy. Maksymalna prędkość całego zestawu to 243 km/h. Umówmy się szczerze, to liczby, które są w zupełności wystarczające do codziennej jazdy.
Ekonomiczny i szybki
Najważniejsze dane dotyczące silnika typu Diesel to oczywiście klasa ekonomiczna WLTP. Samochód ma spalać średnio 7l/100 km i emitować maksymalnie 137g CO2/km. Volkswagen przekonuje, że na jednym baku spokojnie pokonamy prawie 1000 kilometrów. Emisja NOx została zmniejszona dzięki wprowadzeniu dwóch katalizatorów.
Zgodnie z tradycją, GTD ma wiele wspólnego z modelem GTI. Samochód otrzymał więc przedniego grilla jak w samochodzie benzynowym, wraz z wyglądem plastra miodu i bardziej charakterystycznymi zderzakami. 18-calowe koła są standardem, podobnie jak tapicerka z tkaniny Jacara.
Volkswagen wierzy, że połączenie „wydajności i użyteczności” GTD zapewni, że romans z szybkimi Golfami będzie kontynuowany. Golf GTD ma być nieco tańszy niż GTI i sporo tańszy od hybrydowego GTE. Jego najbliższym rywalem zapewne będzie Focus ST z silnikiem typu Diesel, który ma zaledwie 10 KM mniej od Golfa, jest jednak sporo tańszy.