Nowy król segmentu Super SUV? Ten Mercedes-AMG GLE 63 ma 920 KM i 1120 Nm. Cena kosmiczna!

Nowy król segmentu Super SUV? Ten Mercedes-AMG GLE 63 ma 920 KM i 1120 Nm. Cena kosmiczna!

Podaj dalej

Seryjny Mercedes-AMG GLE 63 nie bez powodu uważany jest za „Super SUV-a”. Jak więc nazwać jego stuningowanego do ponad 900 KM odpowiednika? Za tę kurację odpowiedzialna jest firma Wheelsandmore, a pakiet dodatkowej mocy (i nie tylko) nie jest tani. 

4-litrowe V8 – mniam!

mercedes-amg-gle-63-tuning-wheelsandmore-2

Zmodyfikowana bestia ma dokładnie 920 KM i 1150 Nm momentu obrotowego. Wszystko to z 4-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Sprężarki zostały nieco zmodyfikowane, a sama jednostka napędowa otrzymała nowe oprogramowanie. Na tym jednak ulepszenia się nie kończą. 

Za tuning Stage 4 przyjdzie nam zapłacić dokładnie 185 tysięcy złotych, jednak firma oferuje również trzy inne opcje. Nieco tańszy będzie zestaw Stage 3 (135 tys. zł), który uwalnia 860 KM i 1150 Nm. Za Stage 2 zapłacimy 74 tys. zł, natomiast za najtańszy zapłacimy „zaledwie” 10 tys. złotych. 

mercedes-amg-gle-63-tuning-wheelsandmore-5

Coś dla „biednych”

Dwa najtańsze pakiety modyfikacji pozwolą uzyskać moc odpowiednio 800 KM/1040 Nm i 710 KM/950 Nm. Najtańszy pakiet nie zawiera jednak usunięcia ogranicznika prędkości. Jego brak oznaczać będzie, że potężnego SUV-a możemy rozpędzić do 320 km/h.

4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem w standardzie generuje 571 KM i dysponuje momentem obrotowym o wartości 750 Nm w zwykłym GLE 63, natomiast w GLE 63 S moc ta wzrasta do 612 KM i 850 Nm. Ten pierwszy rozpędzi się od 0 do 100 km/h w 4 sekundy, natomiast drugi o 0,2 sekundy szybciej. 

mercedes-amg-gle-63-tuning-wheelsandmore-1

Tuner nie bez powodu nazywa się Wheelsandmore. Ci, którzy nie są zadowoleni z felg oferowanych przez Mercedesa, mogą śmiało zamówić 24-calowe koła zamontowane na prezentowanym samochodzie. 

To jeszcze nie wszystko

Firma nie przestaje rozwijać GLE 63 i już pracuje nad nowymi częściami do Super SUV-a, takimi jak nowy układ wydechowy, czy moduł sterowany smartfonem do obniżania pneumatycznego zawieszenia. 

suv-mercedes-amg-gle-63-tuning-wheelsandmore-4

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News