Ten nowy SUV kosztuje zaledwie 39 tys. zł! Jest jak Skoda Karoq, tylko duuuuuużo lepszy - i tańszy [ZDJĘCIA]

Skoda na jednym ze swoich najważniejszych rynków cały czas ma problemy sprzedażowe i patrząc na to, co robi konkurencja, nie możemy się temu wcale dziwić. Ten SUV – bezpośredni rywal Skody Karoq, kosztuje nowy zaledwie 39 tysięcy złotych. A oferuje dużo, dużo więcej. 

suv-za-39-tys-jak-skoda-karoq-tylko-lepszy
Podaj dalej

Ten nowy SUV jest sprzedażowym HITEM

suv-za-39-tys-jak-skoda-karoq-tylko-lepszy

I wcale nie mówimy tu o przestarzałym, czy nieciekawie wyglądającym autem, wątpliwej jakości marki. To dzieło joint venture jednego z największych światowych producentów samochodów. SUV ma więc nowoczesny design, technologię i mnóstwo wyposażenia. Mimo to, Skoda Karoq jest aż o trzy razy droższa. 

Chińskie samochody już dawno nie są tym, czym były jeszcze kilka lat temu. Producenci samochodów z najbardziej zaludnionego kraju świata wyciągnęli wnioski z wcześniejszych błędów. Ich samochody nie pachną już tandetą i taniochą. Zamiast tego mogą pochwalić się wysokim poziomem bezpieczeństwa i wypadają dobrze nawet w europejskich testach zderzeniowych. 

suv-za-39-tys-jak-skoda-karoq-tylko-lepszy

Samochodów z Chin jest już bardzo dużo, ale szczególną uwagę przykuwa ten. Baojun to dzieło joint venture amerykańskiego koncernu General Motors i chińskiego producenta samochodów SAIC Motor, który sprzedaje model RS-3. I wcale nie chodzi o Audi – to kompaktowy, wyjątkowo tani SUV. 

Nie, nie – to nie Audi. Ale nie szkodzi

suv-za-39-tys-jak-skoda-karoq-tylko-lepszy

Baojun RS-3 ma pod maską 1,5-litrowy wolnossący silnik, lub doładowany, które generują odpowiednio 105 KM lub 147 KM. W pierwszym przypadku do wyboru mamy manualną skrzynię biegów luba automatyczną CVT z napędem na przednie koła. W drugim pozostaje nam tylko automat. Oczywiście, nie możemy spodziewać się zawrotnej dynamiki po tym aucie. Ale z drugiej strony waży ono zaledwie 1218 kilogramów, więc nie będzie na pewno zawalidrogą w ruchu miejskim, ani na autostradzie. 

Przy słabszym silniku spalanie wynosi 6 l/100 km, a z automatem wartość ta wzrasta o około 0,5 l/100 km. Wariant z doładowaniem i większą mocą wciąż zamknie się w granicach 7l/100 km. Nie są to najbardziej zdumiewające parametry, ale nie są też tragiczne. 

suv-za-39-tys-jak-skoda-karoq-tylko-lepszy

Najciekawsze jest jednak wyposażenie. SUV ma zaawansowany poziom łączności, dzięki któremu możemy aktualizować systemu pokładowe przez internet. Do tego dochodzi zaawansowana kontrola głosowa, czy możliwość przekształcenia instrukcji w wiadomości tekstowe. Oprócz tego jest klimatyzacja, fotel kierowcy sterowany w sześciu płaszczyznach, czy dotykowy wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala. 

Skoda nie ma jak walczyć

suv-za-39-tys-jak-skoda-karoq-tylko-lepszy

Nawet z takim wyposażeniem SUV kosztuje zaledwie 63 800 juanów, czyli około 39 000 zł. To njisamowciie korzystna cena, biorąc pod uwagę że konkurencyjna Skoda Karoq kosztuje trzy razy tyle i to z silnikiem 3-cylindrowym. Jeśli masz ochotę na mocniejszy silnik i automat, ceny zaczną się od 54 000 zł. Za najwyższe specyfikacje z lepszym audio i cyfrowym prędkościomierzem zapłacimy 61 000 zł. 

To napakowany technologią SUV, który bez problemu pomieści pięciu dorosłych pasażerów. To niemal niewiarygodna oferta, która najlepiej tłumaczy gwałtowny spadek sprzedaży marki Skoda w Chinach. Z czymś takim po prostu nie można rywalizować. Poza rodzimym rynkiem aut marki Baojun narazie nie znajdziemy, ale nie zdziwimy się, jeśli wkrótce zapuka do bram Europy, a przynajmniej Rosji. 

suv-za-39-tys-jak-skoda-karoq-tylko-lepszy

Przeczytaj również