Ten nowy atrakcyjny sedan kosztuje tylko 61 tys. złotych. Ma pełny wypas, 232 KM i wygląda świetnie

Ten nowy atrakcyjny sedan to prawdopodobnie najciekawsza alternatywa dla samochodów pokroju Skody Octavii. Co ciekawe, sedan z dobrymi silnikami i naprawdę poważnym wyposażeniem na pokładzie sprzedaje się obecnie… 76 razy lepiej, niż czeski kompakt. W tym przypadku nie tylko cena gra ogromną rolę. 

sedan-changan-vs-skoda
Podaj dalej

Ten sedan jest sprzedażowym hitem

sedan-changan-vs-skoda
fot. Changan

Czasy, kiedy ludzie kupowali Skody i patrzyli z góry na nieznane chińskie samochody najwyraźniej już minęły. Skoda jest za droga, aby ktokolwiek w Chinach się nią zainteresował. Tańszy, kluczowy rywal Octavii miażdży ją sprzedażowo w stosunku 76:1. Samochód wkrótce pojawi się także w Europie. 

https://wrc.net.pl/is-1-lipca-rusza-zupelnie-nowy-rzadowy-dodatek-polacy-dostana-pieniadze-na-konta-juz-2-dni-pozniej

Chiński Changan kontynuuje swoją sprzedażową ofensywę, a najciekawsze modele wychodzą spod submarki UNI. Jest ona skierowana głównie do młodszych odbiorców. Co ciekawe, producent nie próbuje na siłę wciskać tylko różnych, modnych SUV-ów. Jest w ofercie także dosyć klasyczny sedan o nazwie UNI-V. Samochód pod względem sprzedaży radzi sobie nadzwyczaj dobrze i nie ma się w sumie czemu dziwić. 

sedan-changan-vs-skoda
fot. Changan

Sedan mierzy od 4680 do 4705 mm długości w zależności od wybranej wersji. Plasuje się więc gdzieś na pograniczu niższej klasy średniej i klasy średniej. Rozstaw osi wynosi zawsze 2750 mm, więc to więcej niż nawet rozszerzona Octavia PRO przeznaczona na rynek chiński. To zatem bardzo konkurencyjne dla siebie samochody, ale UNI-V przewyższa Octavię pod każdym względem. 

Lepszy silnik, lepsze wyposażenie

sedan-changan-vs-skoda
fot. Changan

Octavia PRO w Chinach dostępna jest tylko z silnikiem 1.5 TSI. Z kolei chiński sedan ma albo taki sam silnik o mocy 188 KM, albo dwulitrowe turbo generujące 232 KM. Dla słabszego silnika przeznaczony jest 7-stopniowy automat, z kolei dla mocniejszego 8-stopniowy. 

Bardzo atrakcyjny jest także wygląd zewnętrzny. Przód przypomina nieco najnowsze samochody Hyundaia, z kolei tył Hondę Civic. Można też doszukać się wpływu Audi i Peugeota. Ale jako całość wygląda bardzo przyjemnie i mimo podobieństw, oryginalnie. 

sedan-changan-vs-skoda
fot. Changan

Wnętrze również przypomina nieco francuskiego producenta. W środku nie znajdziemy zbyt wielu fizycznych przycisków. Jest za to mała kierownica zamontowana przed cyfrową deską rozdzielczą. Chińczycy twierdzą, że konfiguracja wyświetlaczy 3+1 zasadniczo zwiększyła bezpieczeństwo, bo wystarczy, że kierowca skieruje wzrok pod kątem 10 stopni, by zobaczyć wszystko, co ważne – czyli zarówno dane na ekranach, jak i drogę.

Cena za podstawową wersję jest super niska

Najbardziej atrakcyjne są jednak ceny. Wersja z silnikiem 1.5 zaczyna się już od 61 tys. złotych, natomiast mocniejszy silnik dostępny jest od 72 tys. złotych. To praktycznie dwa razy mniej niż podstawowa Octavia. Nie jest więc niespodzianką, że UNI-V stał się hitem sprzedaży niemal natychmiast.

sedan-changan-vs-skoda
fot. Changan

Ale rozmiar sukcesów jest wręcz oszałamiający. Z majowych danych wynika, że sedan konsekwentnie trafia do około 13 000 osób miesięcznie. Changan w tym roku sprzedał już 62 885 samochodów, a Skoda w Chinach… 832. Changan sprzedaje się w tym roku prawie 76 razy lepiej, to inny świat.

Co ciekawe, samochód dostępny jest już w Rosji i kwestią czasu pozostaje tylko, kiedy dotrze także do Unii Europejskiej. Choć nie możemy spodziewać się, że jego ceny będą tutaj takie same, na pewno będą dużo bardziej konkurencyjne od tradycyjnych, europejskich producentów. 

sedan-changan-vs-skoda
fot. Changan

Przeczytaj również