Ten sedan jest tańszy niż Dacia i lepszy niż Octavia
Dacia sprzedaje się w Polsce wciąż bardzo dobrze, ale ogromne problemy na swoim największym rynku ma Skoda. Czeski producent w Chinach sięgnął dna – głównie dlatego, że Octavia nie trafia do rzeszy klientów.
O niewiarygodnym wręcz spadku popularności Skody w Chinach piszemy już od około roku. Czeski producent nie jest w stanie poprawić swoich wyników, które są bardziej niż fatalne. W tym roku sprzedała tam tylko 44 000 samochodów, gdy jeszcze w 2018 roku było to 352 000!
Jednym z powodów może być pojawiająca się konkurencja. Ten sedan nazywa się Bestune B70, kosztuje tyle co Dacia, a oferuje więcej niż Octavia. Auto powstało jako przerośnięty liftback na pograniczu klasy średniej i premium, ocierając się jednak bardziej o tę drugą. To naprawdę duży samochód. Ma 4810 mm długości, 1840 mm szerokości i 1455 mm wysokości. Poza ostatnim parametrem jest więc większy od Octavii.
Dobra benzyna pod maską i świetna cena
Przy wadze 1440 kg sedan jest stosunkowo lekki i wydaje się, że jest również bardzo dobry technicznie. Silniki 1.5 turbo o mocy 168 KM i 2.0 turbo o mocy 225 KM nie zniechęcają. Do wyboru mamy 5-biegowego manuala, siedmiobiegowy dwusprzęgłowy automat lub sześciobiegowy automat z hydrodynamicznym konwerterem. Chińczycy zwykle niewiele wspominają o dynamice, ale nawet najsłabsza wersja bez problemu rozpędzi się do 210 km/h.
W wyposażeniu znajdziemy wszystko, czego można spodziewać się od nowoczesnego samochodu. Ma automatyczną klimę, tempomat, asystenta parkowania, czy podgrzewane siedzenia. To klasyczny Chińczyk – duży, przestronny, stosunkowo mocny i bardzo dobrze wyposażony. A przede wszystkim tani – jego ceny zaczynają się od 60 000 zł. Nawet jeśli zdecydujesz się na full opcję i najmocniejszy silnik, cena nie przekroczy 96 000 zł. To wciąż mniej, niż podstawowa Skoda Octavia. A za cenę bazowego, możecie kupić gołego Dustera…