Ten Diesel miał o jedną trytytkę za dużo. ITD była dla niego bezlitosna. Jakim cudem on się poruszał?!

Ten Diesel miał o jedną trytytkę za dużo. ITD była dla niego bezlitosna. Jakim cudem on się poruszał?!

Podaj dalej

Układ hamulcowy to jeden z najważniejszych układów w samochodach z silnikiem typu Diesel. Pod żadnym pozorem nie wolno go bagatelizować. Podobnie jak opony, jest odpowiedzialny za zapewnienie nam podstawowego bezpieczeństwa, które polega na zatrzymaniu samochodu. Ten Białorusin miał to jednak totalnie gdzieś. 

ITD nie miała wyboru

itd-diesel-naczepa-hamulce-trytytki-2

Świętokrzyski patrol ITD ujawnił w miniony wtorek na DK7 szereg nieprawidłowości w ciężarówce z silnikiem typu Diesel. To miała być tylko rutynowa kontrola zestawu należącego do białoruskiego przewoźnika. 

Szybko okazało się, że naczepa miała szereg awarii układu hamulcowego. Inspektorzy ITD dopatrzyli się ich za pomocą specjalistycznego sprzętu diagnostycznego. Ten Diesel nie miał prawa poruszać się w ten sposób po drogach. 

Przewody odpowiadające za prawidłowe działanie hamulców na pierwszej osi zostały odłączone. Co gorsza, ktoś „zabezpieczył” je przed ubytkiem powietrza… trytytkami. Niesprawny był również układ ABS. Przecież kierowca „umie pulsacyjnie”… 

itd-diesel-naczepa-hamulce-trytytki

Diesel nie zdatny do jazdy

ITD nie miała wyboru, jak tylko zatrzymać dowód rejestracyjny naczepy. Wydali zakaz jej dalszej jazdy do momentu naprawy stwierdzonych usterek. Kierowca otrzymał mandat, a konsekwencje finansowe grożą także przewoźnikowi. Białoruska firma będzie musiała zmierzyć się z postępowaniem administracyjnym w sprawie nałożenia kary pieniężnej. 

Mimo iż mamy XXI wiek, kierowcy i przewoźnicy wciąż zaskakują swoją pomysłowością. A przecież tu chodzi o ludzkie życie. Nie chcemy sobie nawet wyobrażać, co by było gdyby w 40-tonowym zestawie nagle skończyły się hamulce. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News