Ten Diesel jest czystszy od hybryd i elektryków! Ekolodzy są wściekli, nie mają argumentów. Co teraz?

Jeśli chodzi o czystość i ekologię nowych samochodów, wszyscy wiemy jak to wygląda, prawda? Na szczycie są elektryki, potem hybryda, a następnie benzyna i Diesel. Cóż… Okazuje się, że nie do końca tak jest. Ekolodzy są wściekli, bo nie mają już żadnych argumentów. 

samochod diesel spaliny
Podaj dalej

Diesel czystszy od elektryków?

diesel benzyna LPG

Organizacja monitorująca i testująca pojazdy opublikowała szokujący zestaw danych. Wynika z nich, że Diesel jest czystszy od większości elektryków czy hybryd. Mowa o Green NCAP, które naprawdę zna się na technicznych sprawach i robi wszystko, aby być bezstronnym. 

Agencja dystansuje się od producentów pojazdów, wynajmując samochody testowe „po cichu”. Badania przeprowadzane są w niezależnych laboratoriach na terenie Wielkiej Brytanii i siedmiu innych europejskich krajów. 

Jednym z ważniejszych wskaźników jest „Clean Air Index” (CAI), oparty na wyniku każdego zanieczyszczenia, które wydostaje się z naszego samochodu. CAI stanowi podstawę szerszej, ogólnej oceny. 

diesel stan paliwa

Raport jest szokujący

Wydawać by się mogło, że raport ten zasypany będzie elektrykami i hybrydami, prawda? Tymczasem już na drugim miejscu znalazł się silnik typu Diesel… Jak to w ogóle możliwe?!

Na miejscu numer 1 znalazł się Hyundai Nexo (jeżdżący na wodór) oraz Volkswagen ID.3 – narazie wszystko w porządku. Wodór i elektryk to coś, co kojarzymy z ekologią, więc nie ma żadnych zaskoczeń. Gdy przejdziemy jednak do miejsca numer 2, zaczyna się robić ciekawie. Znalazły się na nim – Skoda Octavia 2.0 TDI, Seat Leon 2.0 TDI i Volvo XC60 4X4. 

To jednak nie wszystko – Audi A3 Sportback 1.5 TSI w benzynie pokonało małą, hybrydową Toyotę Yaris 1.5. Volkswagen Golf 1.5 TSI (benzyna) wyprzedził hybrydową Toyotę Prius, który osiągnął taki sam wynik jak Skoda Fabia 1.0 TSI. 

Skoda Octavia Scout diesel

Im dalej w las tym robi się jeszcze ciekawiej. Land Rover Discovery z silnikiem typu Diesel okazał się bardziej przyjazny dla środowiska niż hybrydowa Kia Niro. Ta tylko nieznacznie pokonała Citroena C3 1.2 PureTech (benzyna), Forda Kugę 2.0 EcoBlue (diesel), Mazdę CX-30 (benzyna), czy Mercedesa A180d (diesel). 

Przeczytaj również