Tankujesz paliwo zbyt długo? To może być ostrzeżenie przed wymianą filtra paliwa

Jeśli często tankujesz paliwo, zapewne spotkałeś się z sytuacją, gdy operacja przy dystrybutorze trwała niezwykle długo. Ekspert opisał dokładnie trzy typowe powody, z których jeden może być sygnałem do wymiany filtra paliwa. 

paliwo-bez-podatku-wraca-do-lask
Podaj dalej

Tankujesz paliwo zbyt długo? Mogą być 3 powody

dodatek-na-paliwo
fot. freepik

Tankowanie samochodu nie jest niczym trudnym. Każdy z nas wlewa paliwo do swojego samochodu setki razy – wkładamy pistolet w szyjkę zbiornika, zaczynami tankować paliwo i gotowe. Gdy tylko usłyszymy dźwięk sygnalizujący wypełnienie baku do pełna, możemy iść zapłacić i odjechać na kolejne kilkaset kilometrów. 

Od czasu do czasu wizyta na stacji może jednak zająć dłużej niż normalnie. Tym tematem zajęli się niedawno dziennikarze z portalu Jalopnik przy pomocy eksperta Bena Thomasa z UST Training. Powody mogą być trzy, a jednym z nich jest filtr paliwa, przez który paliwo przepływa zanim dotrze do pistoletu. 

Jego głównym zadaniem jest wychwytywanie zanieczyszczeń, osadów i wody, dzięki czemu musi być bardzo drobny. Może się więc zatkać, zmniejszając przepuszczalność, a tym samym spowalniając przepływ. W przypadku mniej uczęszczanych stacji wymiana filtra następuje mniej więcej raz do roku. W pozostałych częściej. 

Polski bon na paliwo już działa
fot. freepik.com – gabrielemaltinti

Jak nie wiadomo o co chodzi, to…

Stacje benzynowe nie zawsze wymieniają je idealnie w terminie – wszak kosztuje to pieniądze. I wtedy po prostu się zapychają. Ale to nie jedyny powód, gdy paliwo wolno wlewa się do naszego baku. 

Drugim powodem spowolnienia przepływu może być detektor wycieku cieczy. Urządzenie monitoruje linię pomiędzy zbiornikiem a dystrybutorem. Jeśli wykryje nieprawidłowość, zmniejszy przepływ paliwa, aby zminimalizować wycieki. Ma to oczywiście podłoże w szkodach dla środowiska i nawet tu często problemy nie są rozwiązywane natychmiastowo. 

Thomas wymienia jeszcze jeden powód wolnego tankowania. Ma on związek z chłodem i występuje głównie rano, kiedy pompa nie jest jeszcze „w pełni wybudzona”. Ten problem w naszych warunkach klimatycznych nie występuje szczególnie często, ale nie możemy też go wykluczyć. Powyższe trzy powody są dość powszechne, szczególnie na mniejszych stacjach paliw. 

Przeczytaj również