Super tani, duży i luksusowy - nowy SUV schodzi jak ciepłe bułeczki! 25 tys. egzemplarzy sprzedanych w... 57 minut [ZDJĘCIA]

25 000 osób kupiło nowy, tani SUV – w zaledwie 57 minut od rozpoczęcia sprzedaży. Nowoczesny samochód z Indii będzie teraz podbijał cały świat. I nie dajcie się zwieść, historia nie widziała większego zainteresowania samochodem z tej części regionu, a ceny nie powinny dziwić. 

suv-mahindra-xuv-700-benzyna-diesel
Podaj dalej

Nowy SUV już jest hitem sprzedażowym

suv-mahindra-xuv-700-benzyna-diesel

W lipcu tego roku na rynku pojawił się nowy indyjski SUV – Bolero Neo. Stoi za nim koncern Mahindra & Mahindra, który radykalnie przeprojektował dotychczasowy model TUV300. Choć oficjalnie był to tylko lifting, w praktyce otrzymaliśmy całkiem nowy samochód. Poza nazwą zmieniły się praktycznie wszystkie elementy samochodu. 

Indyjska firma przeprojektowała wnętrze i wprowadziła zmiany również pod maską. To był pierwszy krok w nowej strategii, która dotknie wielu innych modeli. Mahindra chce, aby ich samochody w nadwoziu typu SUV zapukały do klasy premium, którym przypisał nawet specjalne logo. Miesiąc później kolejnym krokiem była prezentacja nowej generacji XUV500. 

https://wrc.net.pl/is-pilne-rzad-pracuje-nad-programem-doplat-do-paliwa-ktorzy-kierowcy-moga-liczyc-na-dofinansowanie

suv-mahindra-xuv-700-benzyna-diesel

Dziś skupimy się na modelu XUV700, którego bezpośrednim konkurentem jest Skoda Kodiaq. W porównaniu do swojego poprzednika jego długość i rozstaw osi wzrosły odpowiednio o 110 mm i 50 mm. To pozwoliło zyskać więcej miejsca w środku. Dzięki rozbudowie samochodu klienci mogą wybrać, czy chcą samochód w wersji 5-miejscowej, czy projekt 7-miejscowy. W obu przypadkach otrzymujemy 8-calowy ekran na desce rozdzielczej i 7-calowy ekran multimediów. Na wyższych poziomach wyposażenia otrzymamy parę 10,25-calowych wyświetlaczy. 

Benzyna lub Diesel i pełny wypas

suv-mahindra-xuv-700-benzyna-diesel

XUV700 otrzymał też zaawansowany system wspomagania ADAS, który obsługuje pierwszy poziom autonomicznej jazdy. Nie jest to więc nic przełomowego, ale to pierwszy model Mahindry, który otrzymał takie wyposażenie. Ale w tej cenie próżno szukać innego samochodu, który to oferuje. Wśród systemów ADAS mamy też adaptacyjny tempomat, wykrywanie znaków drogowych, asystenta do świateł mijania i drogowych. 

Pod maską nie ma już tak dużo zmian. Podobnie jak w przypadku XUV500, za napęd odpowiada 2-litrowa benzyna i 2,2-litrowy diesel. Pierwszy z nich generuje 200 KM i ma 6-stopniowy manual lub automat. Ten sam wybór skrzyń dostępny jest z Dieslem o mocy 185 KM. Słabszy Diesel o mocy 155 koni dostępny jest tylko z manualem. 

suv-mahindra-xuv-700-benzyna-diesel

Ceny zaskakująco niskie

Benzynę można łączyć tylko z napędem na przednie koła, a 4×4 dostępne jest tylko w wypadku Diesla. Ceny zaczynały się od 62 tys. złotych za wersję benzynową i 65 tys. złotych za Diesla. To naprawdę atrakcyjne ceny, jak na tak duży i nowoczesny samochód. Nic więc dziwnego, że w ciągu 57 minut od rozpoczęcia sprzedaży, mówiło ją już 25 000 osób. 

Producent musiał wstrzymać zamówienia, a samochód podrożał do 65 tys. złotych za benzynę i 69 tys. za Diesla. Dostawy auta rozpoczną się w ostatnim tygodniu października i domyślamy się, że SUV Mahindry będzie często pojawiał się w rankingach sprzedaży – zwłaszcza, gdy będzie dostępny w Europie. Nie wątpimy w jego przybycie, zwłaszcza, że starszego XUV500 już dziś można kupić w niektórych krajach Starego Kontynentu. 

suv-mahindra-xuv-700-benzyna-diesel

Przeczytaj również