Ten Mercedes to nowy król kombi!
Zrównoważona mobilność, samochody elektryczne… Od kilku lat jesteśmy bombardowani tematami, które większość kierowców zupełnie nie interesuje. Producenci rezygnują z silników spalinowych, ba! Rezygnują też z tradycyjnych nadwozi typu sedan i kombi. Wydaje się, że producenci całkowicie stracili poczucie humoru.
Na szczęście są jeszcze takie samochody, jak Mercedes-AMG E63. To kombi otrzymało 4-litrowy, ośmiocylindrowy silnik, co pozwala w oryginale na rozwinięcie 612 KM i 850 Nm momentu obrotowego. O podobnych liczbach kilka lat temu mogli pomarzyć właściciele np. Ferrari 458 Italia.
Dziś Ferrari są już dużo mocniejsze dzięki wykorzystaniu turbosprężarek, ale i Mercedes ma na to odpowiedź. Dzięki tuningowi firmy Posaidon, ten Mercedes E63 ma niesamowitą wręcz moc jak na rodzinne kombi.
4 segmenty modyfikacji
Podstawowa modyfikacja o nazwie RS 830 zwiększa moc do 830 KM i moment do 1100 Nm, dzięki czemu auto rozpędzi się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,2 sekundy. Modyfikacje, które stanowią podstawę do kolejnych poziomów, obejmują przeprojektowane turbosprężarki, sportowy filtr i nowy wydech z katalizatorem. Oprócz tego pojawiło się też nowe oprogramowanie dla jednostki sterującej silnika i skrzyni biegów, z którą sparowany jest również elektroniczny reset ogranicznika prędkości.
Dwa środkowe warianty oferują moc 880 KM i 1200 Nm (3,1 sekundy do setki). W porównaniu do poprzedniego mamy zmodyfikowane oprogramowanie i zainstalowany PowerBox. Co ciekawe, ten wariant mogą kupić także właściciele nieco słabszego Mercedesa-AMG E63 (bez S).
Audi? Jakie Audi?
Najbardziej atrakcyjny jest jednak wariant topowy. Tu dostaniemy aż 940 KM i 1280 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h zajmie tylko niecałe 3 sekundy, co jak na tak ogromne, rodzinne wciąż kombi, robi ogromne wrażenie. Maksymalna prędkość tego zestawu to 350 km/h. Niemiecki tuner osiągnął to nie tylko dzięki wyżej wymienionym modyfikacjom, ale także dzięki nowemu wtryskowi, który łączy wodę i metanol. Dodatkowo zmodyfikowano głowice cylindrów i powierzchnię gniazd zaworów. Tuner nie podaje ceny, ale jesteśmy przekonani, że nie będzie ona szczególnie niska.
Mimo to – o Audi RS6 możemy chyba zapomnieć. Choć oczywiście, są też niesamowite egzemplarze kombi z Ingolstadt po tuningu, to jednak ten Mercedes jest takim kombi, po którym nie spodziewasz się aż takich wyników.