Niezawodne silniki benzynowe i typu Diesel
Jednym z najbardziej respektowanych i oddających rzeczywistość rankingów jest ten przygotowywany co roku przez niemieckie ADAC. Został on stworzony na podstawie wezwań do pomocy drogowej w 2020 roku. Na liście znalazły się tak silniki benzynowe, jak i typu Diesel.
Pierwsza dana, na którą należy zwrócić uwagę, to spadek liczby zgłoszeń w porównaniu do 2019 roku. Liczba ta spadła znacznie, bo aż o 400 tysięcy (3,4 mln do 3,8 mln). Najprawdopodobniej nie było to jednak spowodowane lepszą jakością samochodowych silników typu Diesel, a lockdownem związanym z pandemią.
Bezpośrednią konsekwencją pandemii był także wzrost wezwań do rozładowanych akumulatorów. Na przestrzeni roku wzrósł on z 41,8% do 46,3%.
Wyniki lepsze niż przed rokiem
W badaniu uwzględniono 109 modeli 25 różnych marek zarejestrowanych w latach 2011-2018 i sprzedanych w co najmniej 10 000 sztuk. Tabela pokazuje liczbę interwencji na 1000 samochodów przeprowadzonych w danym roku. Analiza została podzielona na segmenty badawcze: na przykład w tej samej tabeli znajdziemy modele kompaktowe, średnie, duże lub dostawczaki.
Okazuje się, że 40 modeli miało tylko małe problemy, podczas gdy 16 z nich miało bardzo negatywne wyniki. Z drugiej strony, około połowa analizowanych samochodów ma „przeciętną” niezawodność.
Wśród pozytywnych wyników ADAC odnotowuje wyniki różnych modeli Audi, BMW i Mini. Jeśli masz benzynę lub Diesel od Mercedesa (Klasa A, CLA, GLA, C, GLC i GLK), też możesz spać spokojnie. Należy jednak zauważyć, że wszystkie te marki mają usługę pomocy „wewnętrznej”. W rezultacie może nie do końca odzwierciedlać problemów stwierdzonych przez właścicieli.
Fiat Punto ma świetne wyniki
Popularny w Polsce Fiat Punto również odnotował pozytywne wyniki. Starsze egzemplarze miały podobne wyniki jak modele premium Audi A1 i MINI.
Do najbardziej zawodnych należą Smart forfour i fourtwo. W tych modelach problemy są bardziej widoczne, zwłaszcza w samochodach rejestrowanych w latach 2015-2016. Na dole rankingu znajdują się również Hyundai i20 i Opel Meriva. W pierwszym przypadku modele z 2011 i 2012 roku napotkały 42-42 problemy na 1000 samochodów. W przypadku Opla odnotowano liczne zgłoszenia nawet w przypadku nowych samochodów z 2016-2017 roku.
Najgorszym modelem według badań ADAC jest jednak Kia Ceed z ponad 52 problemami w samochodach z 2011 roku. Wydaje się jednak, że Kia i Hyundai w ostatnich latach zdecydowanie poprawiły swoje samochody z silnikami benzynowymi i typu Diesel, na co wskazują wyniki.