Prosty i genialny sposób na złodziei katalizatorów i filtrów DPF. Można spać spokojnie!

Prosty i genialny sposób na złodziei katalizatorów i filtrów DPF. Można spać spokojnie!

piwo bezalkoholowe jazda samochodem

Podaj dalej

Złodzieje katalizatorów i filtrów DPF cały czas zbierają swoje żniwa. Szlachetne metale wykorzystane w tych częściach są dziś rekordowo drogie, jednak są sposoby, aby zabezpieczyć się przed nieprzyjemnościami. 

DPF i katalizator w cenie

Jak donosi Montreal Gazette, kierowcy z tego miasta będą mogli zarejestrować swoje katalizatory i DPF. Policja da właścicielom naklejkę identyfikacyjną i wygraweruje numer identyfikacyjny na ich katalizatorze. Będzie on powiązany z kodem QR. 

Jednym z największych problemów policji związanych z kradzieżami DPF jest to, że bardzo trudno stwierdzić, z którego pojazdu pochodzi dana jednostka. Dzięki numerom identyfikacyjnym policja będzie mogła śledzić przestępstwa i potencjalnie zwrócić katalizator prawowitemu właścicielowi. 

Kradzieże tych urządzeń gwałtownie wzrosły w Kanadzie, USA, ale także Europie i Polsce. Ich wartość i względna łatwość, z jaką można je ukraść i następnie sprzedać są powodami takiej, a nie innej sytuacji. 

Łatwiej będzie go namierzyć

Szczególnie narażone są wyższe pojazdy, takie jak SUV-y i pickupy. Gdy złodziej znajdzie się już pod samochodem, nie potrzebuje niczego więcej, niż piły do metalu aby wyciąć pożądany element. 

W DPF-ach i katalizatorach znajduje się kilka metali szlachetnych, takich jak platyna, pallad i rod, które służą do usuwania nadmiaru emisji ze spalin pojazdu. Wartości tych metali są często wyższe niż złota. 

– Katalizatory były kradzione od lat. Różnica polega jednak na tym, że ostatnio ich cena jest bardzo wysoka. Złodziejom zależy na metalach szlachetnych, które mogą sprzedać na czarnym rynku – powiedział krajowy dyrektor służb śledczych w kanadyjskim Biurze Ubezpieczeń. 

Policja w Montrealu twierdzi, że w najbliższych miesiącach przeprowadzi bardzo dużą liczbę rejestracji DPF i katalizatorów. Skoro to takie proste, dlaczego nie zrobić tego również u nas?

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News