Audi pisze historię
e-Tron GT to jak dotąd najpotężniejszy elektryczny model firmy. Produkowany będzie w zakładzie w Neckarsulm, który jest również domem… Audi R8. Niemiecki producent samochodów twierdzi, że e-Tron GT jest pierwszym Audi, które tak szybko weszło do seryjnej produkcji. I to wszystko mimo trwającej pandemii koronawirusa.
– Jako elektryczny i sportowy lider w portfolio produktów Audi, e-Tron GT doskonale pasuje również do zakładu w Neckarsulm, a zwłaszcza do produkującego sportowe samochody Bollinger Hofe – powiedział kierownik zakładu Helmut Stettner.
– Wraz z Audi e-Tron GT wyprodukujemy pierwszy w pełni elektryczny samochód tej marki, który ma zostać zbudowany w niemieckiej fabryce i tym samym robimy kolejny gigantyczny krok w przyszłość.
Czystsza niż Diesel?
Zakład produkcyjny został rozbudowany, zmodernizowany i przekształcony tak, aby odpowiadał potrzebom samochodów elektrycznych. Firma wykorzystała nowe wirtualne metody do testowania procedur pracy na linii montażowej oraz procesów logistycznych. Cała produkcja e-Tron GT została zaprojektowana bez fizycznych prototypów – po raz pierwszy w historii Audi.
Niemiecka firma twierdzi, że cały proces produkcyjny w Bollinger Hofe jest neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Zakład ten wykorzystuje bowiem ekologiczną energię elektryczną, a cały obiekt ogrzewany jest biogazem.
Ponadto, firma wykorzystuje kredyty węglowe z certyfikowanych projektów ochrony klimatu. Wszystko po to, aby zrównoważyć emisje, których obecnie nie można uniknąć przy użyciu odnawialnych źródeł energii.
Moc. Dużo mocy!
W najbogatszym wariancie e-Tron GT zastosowano oznaczenie RS, co czyni go pierwszym całkowicie elektrycznym modelem RS. Audi e-Tron GT RS będzie wyposażone w dwa silniki i dwubiegową skrzynię biegów, podobnie jak jego siostrzany model, Porsche Taycan. W przypadku Audi łączna moc ma wynosić 598 KM i do 646 KM w trybie overboost. Podczas gdy akumulator będzie miał pojemność netto 83,7 kWh i zdolność do szybkie ładowanie za pomocą ładowarki 350 kW.
– Integracja w pełni elektrycznego, czterodrzwiowego coupe przekształciła nasz zakład produkcyjny w małych seriach w Audi Böllinger Höfe w wysoce elastyczny, zaawansowany technologicznie zakład produkcyjny, który jednak zachowuje swój „rzemieślniczy” charakter – powiedział szef produkcji Wolfgang Schanz.