Praktyczny 7-osobowy Volkswagen z TDI za 60 tys. złotych. Ma mnóstwo miejsca i full wypas

Takich samochodów w Europie już więcej nie będzie. Wielu z nas nie miało nawet pojęcia, że był on w sprzedaży jeszcze do zeszłego roku. Jednak dziś, gdy ten Volkswagen nie jest już nowym samochodem, a wciąż znajduje się na rynku dużo świeżych egzemplarzy, oferta jest bardzo atrakcyjna. Jeśli nie jesteś fanem SUV-ów, a kombi jest dla ciebie za małe, ten wybór będzie idealny. 

volkswagen-sharan-minivan-tdi
Podaj dalej

Najbardziej praktyczny Volkswagen

volkswagen-sharan-minivan-tdi
fot. VW

Kiedy w 1984 roku Renault pokazało pierwszą generację Espace, mało kto spodziewał się, że osiągnie taki sukces. Chwilę później prawie każdy liczący się gracz w Europie miał swojego minivana rodzinnego. Ford, Seat i Volkswagen stworzyli trio Galaxy, Alhambra i Sharan. Dzięki współpracy w ciągu 15 lat sprzedali łącznie prawie 670 000 egzemplarzy. 

Volkswagen Sharan o oznaczeniu 7N pojawił się na rynku w 2010 roku. Już wtedy popularność SUV-ów w Europie rosła. Mimo to Volkswagen na początku wciąż sprzedawał znaczącą liczbę egzemplarzy. Ale w późniejszych latach nie był dalej w stanie bronić się przed panującymi trendami. W 2021 roku Sharan zniknął z rynku brytyjskiego, a w październiku 2022 roku Niemcy ogłosili, że montaż w Portugalii został definitywnie zakończony. Logicznie rzecz biorąc, nie oczekuje się następcy, obecnie naprawdę nowy i zorientowany na Europę minivan pachnie szaleństwem.

Ten rodzinny gigant o długości 4,9 m z ogromną przestrzenią w środku nie pojawi się zatem w salonach. Zamiast tego trzeba udać się na rynek aut używanych. Tam, dzięki temu że auto może mieć już nawet 10 lat, oferta jest naprawdę bogata. 

volkswagen-sharan-minivan-tdi
fot. VW

Trzeba jednak zachować ostrożność

Samochód nie jest jednak idealny, a pozycja w Raporcie TUV nie jest powodem do dumy dla VW. Trzeba uważać na kilka rzeczy, a sytuacja poprawiła się dopiero po liftingu, który pojawił się w 2015 roku. Nawet jeśli zdecydujesz się na auto z tego rocznika, warto kupować je pod okiem fachowca. 

Problemów jest rzeczywiście wiele, z których najczęstszym jest elektronika. Jednak ludzie narzekają nie tylko na zbyt wolną nawigację czy niedziałający Bluetooth, ale także na zdalnie sterowane przesuwane drzwi boczne. Awaria ma także związek z klimatyzacją, poprzedni właściciele a zwłaszcza ich dzieci narobili wtedy w środku sporo bałaganu. Oznacza to, że pod uwagę należy wziąć także brudne, podarte lub porysowane wnętrze. A także zadrapania na kołach lub karoserii.

volkswagen-sharan-minivan-tdi
fot. VW

Należy też zerknąć pod maskę. W silnikach typu Diesel może wystąpić wyciek oleju i zatkanie filtra cząstek stałych. Dobrą wiadomością dla wszystkich zainteresowanych jest fakt, że na rynku wtórnym jest wiele dostępnych części zamiennych w niskich cenach. Naprawę z kolei powinien przeprowadzić każdy mechanik. 

Ceny zaczynają się już od około 19 000 złotych. Ale za 60 000 zł możemy kupić bardzo przyzwoity egzemplarz z silnikiem TDI, wyprodukowany po 2015 roku i z przebiegiem poniżej 150 000 kilometrów. Nie brzmi to nieatrakcyjnie, tym bardziej jak na tak praktyczny samochód. 

Przeczytaj również