-
Nowa Dacia Duster będzie sprzedażowym hitem
-
SUV zaskakuje niskimi cenami
-
Do tego wszystkiego porządne silniki i niezłe wyposażenie
Nowa Dacia Duster będzie sprzedażowym hitem
Premiera samochodu wywołała wielkie poruszenie wśród obserwatorów rynku motoryzacyjnego, ale także wśród potencjalnych klientów. Trzeba to powiedzieć otwarcie – nowy Duster wygląda świetnie. Podobać się może zarówno jej design na zewnątrz, jak i wygląd kabiny i całego wnętrza. Wydaje się, że materiały wykorzystane do jej produkcji są lepszej jakości niż w drugiej generacji.
Taki trend możemy zaobserwować jednak również u innych producentów. Za podwyżką jakości, lepszym wyposażeniem, czy stylowym designem idzie jednak zazwyczaj dużo wyższa cena niż w poprzednich modelach.
Dacia zaprezentowała nowego Dustera na przełomie listopada i października zeszłego roku. Zachwycił on swoim wyglądem, nowoczesną kabiną i akceptowalną nawet dla bardziej tradycyjnych kierowców technologią. Pozostałe informacje wskazywały, że SUV znów będzie tani, choć oczywiście nie aż tak, jak poprzednia generacja. Mimo wszystko – w czasach gdy podstawowa Skoda Octavia kosztuje niemalże 110 000 złotych, cena za Dustera niższa o 28 tysięcy musi kusić nawet fanów czeskiej marki.
SUV zaskakuje niskimi cenami
Szef marki Dacia już od samego początku zapowiadał, że cena nowego samochodu utrzyma się na poziomie poniżej 20 000 euro. Wielu z nas spodziewało się więc, że Rumuni zaczną sprzedawać najnowszego Dustera za około 19 990 euro. To oznaczałoby ceny na poziomie 85 000 złotych i to wciąż byłaby atrakcyjna propozycja. Ale finalnie Duster będzie jeszcze tańszy.
Co prawda cały czas nie znamy polskich cen, ale producent rozpoczął już sprzedaż w Rumunii. Możemy się na tym opierać, bowiem Dacia zazwyczaj sprzedaje swoje samochody po takich samych cenach na wszystkich europejskich rynkach. Ceny w jej ojczyźnie dają więc dobry obraz tego, jak będą kształtować się i u nas.
I tak – na swoim lokalnym rynku Duster będzie kosztował 18 800 euro. To tylko odrobinę więcej niż 79 000 złotych. Patrząc historycznie na cenniki Dacii wielu z was może powiedzieć, że to dość dużo pieniędzy. Jeśli jednak przyrównamy tę cenę do obecnych realiów i porównamy z konkurencją, ciężko będzie znaleźć bardziej atrakcyjną ofertę.
Do tego wszystkiego porządne silniki i niezłe wyposażenie
Choć oczywiście podstawowe wyposażenie nie powala na kolana, to jednak praktycznie od ręki dostępny będzie czterocylindrowy silnik benzynowy z instalacją LPG o mocy 100 KM. Mocniejsza, 130-konna alternatywa będzie miała już tylko 3 cylindry. Najmocniejsza wersja nie będzie chyba częstym wyborem wśród polskich kierowców. To bowiem 140-konna hybryda z czterobiegowym automatem.
Lada dzień powinniśmy poznać polskie ceny najnowszej Dacii Duster. Rumuński producent chce nawiązać rywalizację z wyżej pozycjonowaną Skodą. I jeśli te ceny faktycznie utrzymają się na pozostałych europejskich rynkach, ma wszystkie papiery na to, aby tego dokonać.