Ponad 1200 kilometrów na jednym baku. Zupełnie nowy sposób na jazdę "o kropelce"!

Ponad 1200 kilometrów na jednym baku. Zupełnie nowy sposób na jazdę "o kropelce"!

mercedes-vision-elektryk-diesel

Podaj dalej

Diesel to wciąż najlepszy wybór jeśli chodzi o dalekie podróże, jednak Mercedes pokazuje, że elektryki mogą być wcale nie gorszą alternatywą. Koncepcyjny Mercedes-Benz Vision EQXX pobił swój dotychczasowy rekord z kwietnia, kiedy przejechał 1008 km na jednym ładowaniu. Jazda „o kropelce” nabiera nowego znaczenia. 

Diesel już nie jest królem dalekich podróży?

mercedes-vision-elektryk-diesel
fot. Mercedes

Jeszcze w kwietniu ultrawydajny elektryk przyszłości przejechał 1008 km na jednym ładowaniu akumulatora. Niemiecki samochód miał jednak jeszcze ok. 15% baterii, co postanowili wykorzystać w swojej kolejnej podróży. 

Próbując kontynuować udowadnianie, że Diesel to nie jedyny słuszny wybór, Mercedes zabrał Vision EQXX w kolejną podróż. Tym razem udało im się pobić kolejny rekord, osiągając 1202 kilometry na jednym ładowaniu. Udało się to osiągnąć dzięki znakomitej aerodynamice i wysoce wydajnemu układowi napędowemu Vision EQXX, a robi to jeszcze większe wrażenie, biorąc pod uwagę, że samochód jest wyposażony w akumulator poniżej 100 kWh, o pojemności mniejszej niż ich własna jednostka EQS 107,8 kWh.

mercedes-vision-elektryk-diesel
fot. Mercedes

Podróż rozpoczęła się w siedzibie Mercedesa w Stuttgarcie, a pierwszy stint miał miejsce do innego niemieckiego miasta – Unterturkheim. Następnie udał się do Reims i Calais, dwóch miast we Francji, zanim wyruszył w ostatni etap podróży do Wielkiej Brytanii. Ta część obejmowała szybki postój w bazie Mercedes-AMG F1 w Brackley przed wyruszeniem na Silverstone.

Śladami Silverstone

mercedes-vision-elektryk-diesel
fot. Mercedes

Po przybyciu do Anglii, rywal dla silników typu Diesel udał się na tor wyścigowy Silverstone. Tam czekał już mistrz Mercedesa w Formule E – Nyck de Vries. Pokonał on 11 okrążeń na torze aż do wyczerpania się akumulatora podczas powrotu do boksów. Był to niesamowicie imponujący wyczyn ze strony Mercedesa, który pokazuje, że przed branżą elekktromobilną naprawdę jest przyszłość. 

Po przebyciu 1202 kilometrów, co zajęło 14 godzin i 30 minut w ciągu dwóch dni, samochód udał się do siedziby Mercedes-AMG High Performance Powertrain w Brixworth na całonocne uzupełnianie akumulatora. Następnie udał się na kolejną wycieczkę na słynne Goodwood Hillclimb. 

mercedes-vision-elektryk-diesel
fot. Mercedes

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News