Polacy oszaleli na punkcie tego SUV-a. Ma świetną cenę i super niskie spalanie! [TEST]

Polacy oszaleli na punkcie tego SUV-a. Ma świetną cenę i super niskie spalanie! [TEST]

ford-puma-eu-BX726_19MY_CHS-99_SHOT_23_Canon_00410-16×9-2160×1215-FC_D_T_M_LED-Lights.jpg.renditions.extra-large

Podaj dalej

Czy SUV może dobrze wyglądać, być pojemny i komfortowy, a przy tym mało palić? Jeszcze kiedyś wydawałoby się, że połączenie tych – z pozoru – tak odległych cech charakteru, to zadanie nie do osiągnięcia. Nowy Ford Puma ma wszystko to, a nawet jeszcze więcej – na tle swoich rywali wygląda dużo bardziej sportowo, a pod wieloma innymi względami również jest bardziej cool. Świadczą o tym liczby sprzedażowe z Polski – o czym dalej.

Pod względem wielkości i ceny najbliższymi rywalami są świetnie sprzedający się Hyundai Kona, Skoda Kamiq i Volkswagen T-Cross. Jednak w przeciwieństwie do konkurencji, Ford Puma najczęściej wybierana jest z technologią mild-hybrid, która zwykle dostępna jest w dużo droższy samochodach. Pozwala ona na spokojniejszą, bezpieczniejszą i bardziej dynamiczną jazdę, dobre przyspieszenie i bardziej oszczędne zużycie paliwa.

ford-puma-eu-BX726_19MY_CHS-99_SHOT_23_Canon_00410-16x9-2160x1215-FC_D_T_M_LED-Lights.jpg.renditions.extra-large

Jeśli zależy ci na wyjątkowo dobrych osiągach, dostępna jest także bardziej sportowa Puma ST, która zapożycza silnik z genialnego hot-hatcha Fiesty ST. Ma także specjalnie zaprojektowane zawieszenie przez legendarny dział inżynierów Ford Performance. Dziś skupimy się jednak na zwykłej Pumie, która na tle swoich rywali w tak ważnych obszarach jak praktyczność, bezpieczeństwo, komfort, czy stosunek jakości do ceny wypada wyjątkowo dobrze. Dość powiedzieć, że w czerwcu tego roku w Polsce Ford sprzedał więcej egzemplarzy tego modelu niż bestsellerowego do tej pory Focusa!

Nowy Ford Puma – poznaj osiągi i poczuj przyjemność z jazdy

Wszystkie silniki benzynowe mają pojemność 1 litra (za wyjątkiem ST) i w większości są wyposażone w 48-woltową technologię mild hybrid. W określonych sytuacjach wyłącza ona silnik spalinowy i pozwala oszczędzać paliwo. Nawet podstawowy silnik EcoBoost mHEV o mocy 125 KM jest w stanie rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w 9,6 sekundy. Mocniejsza wersja o mocy 155 KM radzi sobie dużo lepiej i pierwsze 100 km/h osiąga w zaledwie 8,7 sekundy. To stawia ją na równi z dużo droższymi małymi SUV-ami z segmentu premium, jak na przykład Audi Q2 35 TFSI.

We wszystkich modelach Pumy standardowo otrzymujesz 6-biegową manualną skrzynię biegów, ale możesz dobrać też automatyczną dwusprzęgłową, niezwykle dynamiczną i cichą, 7-biegową skrzynię biegów PowerShift.

ford-puma-eu-BX726_19MY_CHS-99_SHOT_23_Canon_00410-16x9-2160x1215-FC_D_T_M_LED-Lights.jpg.renditions.extra-large

Crossover najlepszy w swojej klasie

Ford Puma ST został uznany crossoverem 2020 roku według brytyjskiego magazynu Top Gear. Potwierdzeniem tego są także liczby sprzedażowe – w styczniu Puma wyprzedziła w Polsce bestsellerowego Focusa, jest także najlepiej sprzedającym się Fordem w całej Europie.

Dziennikarze i właściciele podkreślają też, że jest to najlepiej prowadzący się SUV segmentu B – niezależnie od wersji. Samochód nie ma aż tak miękkiego zawieszenia jak konkurencja, ale jest daleki od nazwania go niewygodnym. Pozytywny kompromis, jaki znaleźli inżynierowie Forda pozwala na lepszą kontrolę nad pojazdem i komfortową jazdę nawet na nieutwardzonych drogach.

Wiele wyróżnień i nagród otrzymał także 1-litrowy silnik EcoBoost. Aż 11 razy został uznany najlepszym silnikiem świata w różnych kategoriach.

ford-puma-eu-BX726_19MY_CHS-99_SHOT_23_Canon_00410-16x9-2160x1215-FC_D_T_M_LED-Lights.jpg.renditions.extra-large

Ford Puma – wygodny i przestronny w środku stylowy SUV

Ford Puma jest przyjazny nie tylko kierowcy, ale i wszystkim pasażerom podróżującym na tylnej kanapie. Mimo kompaktowych kształtów i ładnej sylwetki nadwozia, inżynierowie Forda zachowali przestronne wnętrze. Wszystko dzięki temu, że samochód był projektowany od środka – najpierw komfort dla kierowcy i pasażerów, dopiero potem dopasowanie stylistyki

Stanowisko kierowcy i deska rozdzielcza są ergonomiczne, a fotele trzymają bardzo dobrze nawet przy dłuższych podróżach. Regulowane podparcie lędźwiowe pozwoli uniknąć bólu pleców nawet podczas weekendowych wypadów za miasto. A jeśli to nie pomoże, możemy sięgnąć po… masaż! Wszystkie Pumy mają oczywiście regulację wysokości siedziska i kierownicy, dzięki temu możemy dopasować ją dokładnie tam, gdzie chcemy.

ford-puma-eu-BX726_19MY_CHS-99_SHOT_23_Canon_00410-16x9-2160x1215-FC_D_T_M_LED-Lights.jpg.renditions.extra-large

Deska rozdzielcza Pumy jest łatwa do opanowania, częściowo dzięki masywnym, intuicyjnym elementom sterującym klimatyzacją. Dużym plusem jest to, że wszystkie Pumy mają bardzo bogate wyposażenie już od podstawowych wersji. Czujniki parkowania znajdziemy w każdym SUV-ie, a jako opcja dostępna jest też kamera cofania.

Samochód z segmentu B SUV charakteryzuje się dużą uniwersalnością. Będzie komfortowy zarówno dla singla, jak i rodziny – do miasta i poza, na weekend i dalsze podróże. Ciekawym rozwiązaniem jest Megabox (schowek o pojemności 81 litrów pozwalający przewozić w bagażniku przedmioty w pionie o wysokości do 115 cm), który stanowi doskonałe rozwiązanie dla osób chcących realizować swoje hobby i aktywności sportowe.

Wnętrze Pumy jest bogatsze niż u konkurencji, która charakteryzuje się głównie twardymi, bezlitosnymi tworzywami sztucznymi. W Fordzie znajdziemy kilka przyjemnych, chropowatych powierzchni na desce rozdzielczej i górnej części drzwi. Modele ST są nawet wyposażone w elementy ze sztucznego włókna węglowego, a także częściowoskórzane fotele. Użyte do wykończenia wnętrza materiały charakteryzują się najwyższą jakością, są przyjemne w dotyku i efektowne. Zadbano także o praktyczną stronę użytkowania wnętrza – w razie zalania foteli napojem lub wodą można łatwo zdjąć z nich pokrowce i zwyczajnie je uprać.

ford-puma-eu-BX726_19MY_CHS-99_SHOT_23_Canon_00410-16x9-2160x1215-FC_D_T_M_LED-Lights.jpg.renditions.extra-large

Modny i na czasie – bogate wyposażenie Forda Puma już w standardzie

W wersji Titanium dostajemy 17-calowe aluminiowe felgi, automatyczne światła i wycieraczki, czy tempomat w standardzie. Do tego dużą liczbę asystentów parkowania, bardziej rozwinięte funkcje informacyjno-rozrywkowe, a także automatyczną klimatyzację. Wielu klientów sięga także po wykończenie ST-Line, które dodaje sportowego stylu i zamienia konwencjonalne zegary za kierownicą na imponujący 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowy.

Ford Puma wyposażony jest we wszystkie nowoczesne systemy bezpieczeństwa, których możemy spodziewać się po innowacyjnym samochodzie. Mówimy tu m. in. o automatycznym hamowaniu awaryjnym z wykrywaniem pieszych, pomoc w utrzymaniu pasa ruchu, czy rozpoznawanie znaków drogowych.

ford-puma-eu-BX726_19MY_CHS-99_SHOT_23_Canon_00410-16x9-2160x1215-FC_D_T_M_LED-Lights.jpg.renditions.extra-large

Samochody typu SUV segmentu B stanowią o sile sprzedaży wielu producentów, nie tylko Forda. O tym, jak duże jest zapotrzebowanie na tego typu samochody świadczą liczby sprzedanych egzemplarzy w „pandemicznym” 2020 roku. Wówczas Puma w Europie znalazła aż 120 000 nowych właścicieli. Nic dziwnego – SUV oferuje wygodę i szereg ułatwień na drodze, a także piękny i masywny wygląd i wyższą pozycję zwiększającą widoczność tego, co dzieje się na drodze. A przy tym wszystkim, dzięki zaawansowanej technologii hybrydowej, silniki palą mniej i są bardziej ekologiczne.

Jeśli chodzi o nowinki technologiczne, Puma zadowoli nawet największego miłośnika nowoczesnych rozwiązań. Między innymi dzięki aplikacji Ford Pass. Dzięki niej można w każdej chwili i zdalnie komunikować się z samochodem przygotowując samochód do podróży, Tak jak inne samochody Forda Puma już w standardowej wersji wyposażony jest w Android Auto i Apple Car Play.

Finansowanie – poznaj oferowane modele finansowania zakupu nowego Forda Puma

ford-puma-eu-BX726_19MY_CHS-99_SHOT_23_Canon_00410-16x9-2160x1215-FC_D_T_M_LED-Lights.jpg.renditions.extra-large

Najczęściej kupowany SUV Forda w Europie na całe szczęście wcale nie musi być drogi. Jego ceny zaczynają się 69 900 zł, a klienci mogą liczyć na rabat w wysokości nawet 8800 zł. Dla klientów indywidualnych Ford przygotował atrakcyjne raty Ford Opcje. Natomiast firmy mogą zdecydować się na leasing lub wynajem długoterminowy odpowiednio w programie Leasing niskich rat Ford Leasing opcje i w Ford Wynajem Super Easy.

Werdykt

Dzięki zwinnemu przyspieszeniu i świetnemu prowadzeniu, Ford Puma wywoła większy uśmiech na twojej twarzy niż jakikolwiek inny SUV. Jest to samochód, który możesz kupić w rozsądnym wyposażeniu za naprawdę dobre pieniądze. Przy niskich emisjach CO2, doskonałej oszczędności zużywanego paliwa, sprytnie zaprojektowanemu bagażnikowi i atrakcyjnym formom finansowania, to może być świetny wybór.

Nie zapominajmy, że razem z osiągami, technologią i oszczędnością paliwa, idzie także bezpieczeństwo. Ford Puma otrzymał w testach Euro NCAP aż pięć gwiazdek na pięć możliwych.

Pod poniższym linkiem znajdziecie więcej informacji o Fordzie Puma oraz możliwych wariantach jego finansowania dla klientów indywidualnych oraz biznesowych:

https://www.ford.pl/oferta/dopasuj/promocje/detaliczne/puma

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News