Dacia ogłosiła całkowicie nową, rewolucyjną strategię. Budżetowe auta zmienią się nie do poznania!

Dacia ogłosiła całkowicie nową, rewolucyjną strategię. Budżetowe auta zmienią się nie do poznania!

Podaj dalej

Grupa Renault przedstawiła nowy ważny plan strategiczny pod nazwą „Renaulution”, mający na celu ożywienie firmy i jej przyszły rozwój. Będzie oczywiście obejmował ogromną ekspansję gamy samochodów elektrycznych Renault, a także rozszerzenie oferty budżetowej marki Dacia. Nie zabrakło także wzmianki o rozwoju marki Alpine, która ma stać się w pełni elektryczna. 

Dacia, Renault i Alpine – będzie rewolucja

luca-de-meo-renault-dacia

Plan strategiczny został opracowany przez nowego szefa firmy Luca de Meo, który nazwał go głęboką transformacją modelu biznesowego Renault. Francuska firma przyłoży zdecydowanie większą uwagę do zwiększenia wartości i rentowności swoich pojazdów. Zmiany obejmą także marki Dacia i Alpine. 

Renaulution opiera się na trwającym już planie odbudowy i rozwoju grupy. Będzie obejmował trzy fazy:

  • wskrzeszenia – do 2023 roku, będzie skupiać się na zwiększeniu marż firmy i generowaniu gotówki
  • renowacji – do 2025 roku, będzie koncentrować się na odnowieniu kluczowych marek grupy, w celu zwiększenia rentowności
  • rewolucji – od 2025 roku, będzie koncentrować się na zmianie modelu biznesowego firmy na technologię, energię i mobilność

Grupa Renault twierdzi, że w ramach nowego planu skupi się na maksymalizacji udziału w rynku i sprzedaży na rentowność. Francuzi chcą generować dużo większe przychody i być zdolnymi do efektywnych inwestycji. Wszystko to powinno pozwolić zmniejszyć wydatki na badania przed 2025 rokiem. 

Nowy plan Renaulution obejmuje strategię dla każdej z trzech kluczowych marek Grupy Renault. 

PILNE: Dacia ma nowe logo! Historyczna zmiana. Niestety, ale wygląda tragicznie

Renault 

renault-captur-diesel

Zgodnie z planem, de Meo chce, aby marka Renault stała się liderem elektryfikacji do 2025 roku. W jego ramach firma stworzy kluczowy zakład produkcyjny grupy EV na północy Francji. Uruchomi również nową spółkę joint venture w dziedzinie wodoru, choć nie wiadomo jeszcze, z którą firmą będzie współpracować. 

Do 2025 roku Renault zobowiązało się, że połowa jego europejskich modeli będzie wyłącznie elektryczne. 35%, czyli niemal wszystkie pozostałe samochody, będą napędzane układami hybrydowymi. 

Renault chce również wzmocnić struktury poprzez ofensywę segmentu C. To wzmocni ich pozycję na rynku europejskim oraz pozwoli skoncentrować się na rentownych segmentach na rynkach Ameryki Łacińskiej i Rosji. Renault chce stać się kluczowym graczem w technologii oraz głównym graczem we francuskiej gospodarce. 

Alpine 

alpine a110 2

Alpine zostanie odkryta na nowo jako wyścigowe i wyczynowe ramię grupy Renault, z pełną gamą samochodów elektrycznych. Submarka przejmie dywizję samochodów Renault Sport i motorsportu, począwszy od przemianowania zespołu F1 na Alpine F1. 

Firma będzie w 100% elektryczna, opracowując pojazdy na platformach CMF-B i CMF-EV, dzięki sojuszowi Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance. 

Zespół Alpine F1 będzie sercem firmy Alpine, która będzie oferować produkty na globalny rynek. Grupa Renault planuje osiągnięcie rentowności Alpine do 2025 roku.

Dacia 

dacia-sandero-logan-2020

Budżetowe marki pozostaną skoncentrowane na modelach budżetowych. Dacia rozszerzy jednak swoją ofertę o większy segment C. Otrzyma nowy super-wydajny model biznesowy, którego celem jest poprawa wydajności swojej oferty. 

Odbędzie się to z pomocą przejścia na jedną, zamiast czterech, platform. Ponadto, wszystkie samochody będą produkowane w większej liczbie. 

KIEROWCO! ZASKOCZYŁA CIĘ ZIMA? JESZCZE NIE JEST ZA PÓŹNO!!!

Dacia do 2025 roku ma wprowadzić aż siedem nowych modeli, w tym dwa w segmencie C, powyżej obecnego topowego Dustera. Na rynku rosyjskim będzie to Łada, na rynku europejskim – Dacia. 

Rumuńska firma ożywi również niektóre „kultowe modele” i zwiększy efektywność emisji CO2. Renault chce położyć nacisk na rozwój systemów hybrydowych LPG i E-Tech.

PILNE: Dacia ma nowe logo! Historyczna zmiana. Niestety, ale wygląda tragicznie

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News