Peugeot tęskni za takim wnętrzem. Francuski producent wraca do tradycyjnych cyferblatów

Peugeot tęskni za takim wnętrzem. Francuski producent wraca do tradycyjnych cyferblatów

Podaj dalej

Peugeot bardzo chciałby pukać do drzwi z tabliczką premium, jednak będzie musiał jeszcze trochę poczekać. Francuski producent będzie zmuszony zaprzestać instalowania cyfrowych elementów w swoim 308. Zamiast tego, wróci do zestawu analogowego. Czy to na pewno 2021 rok?

Peugeot w tarapatach – podobnie jak inni

Peugeot-zegary-analogowo

Cyfrowe zegary to dziś standard nawet w samochodach niższych segmentów. Niestety, ale globalny niedobór półprzewodników wpłynął także na ten rodzaj wyposażenia. Peugeot będzie musiał zamontować zegary analogowe w najnowszym 308. 

– To sprytny i zwinny sposób na obejście prawdziwej przeszkody w produkcji samochodów do czasu zakończenia kryzysu związanego z chipami – powiedział rzecznik Stellantis dla agencji Reuters. 

Globalny niedobór chipów nie oszczędza marki Peugeot. Fabryka w Sochaux musiała na jakiś czas wstrzymać produkcję tego miejskiego malucha. Tego nie uniknęła jednak właściwie żadna firma na całym świecie. 

Peugeot-zegary-analogowo-2

Pandemia uderza w dostawców

Z powodu pandemii popyt na chipy gwałtownie wzrósł. Są one używane w wielu urządzeniach elektronicznych, takich jak komputery. Dostawcy mają duże problemy ze zwiększeniem produkcji. 

Peugeot przewiduje, że modele 308 z analogowymi zestawami wskaźników powinny zacząć pojawiać się pod koniec maja. Cyfrowe wyświetlacze trafią do najpopularniejszych modeli, takich jak SUV 3008. 

Są też dobre wiadomości

Produkcja obecnego 308 powinna skończyć się na jesieni tego roku. Model nowej generacji będzie produkowany w innej fabryce w Mulhouse. Nie ma tego złego, bowiem Peugeot z tej „okazji” obniży ceny swoich samochodów o około 1500 zł. Zawsze coś. 

Peugeot-zegary-analogowo-3

Nowy Peugeot 308 oparty jest na platformie EMP2 trzeciej generacji. Dostępny będzie z układami napędowymi typu plug-in. Francuski producent pracuje również nad w pełni elektrycznym wariantem. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News