Pęknięta szyba – kiedy wymieniać, kiedy naprawiać?
Istnieją opcje zarówno naprawy, jak i całkowitej wymiany przedniej szyby. Która opcja będzie dla ciebie odpowiednia? Jeśli szyba pękła na powierzchni mniejszej niż 15 centymetrów, zazwyczaj możemy ją naprawić – oszczędza to czas i pieniądze.
Niektóre firmy zajmujące się naprawą szyb twierdzą, że są w stanie naprawić pęknięcia nawet większe niż 15 cm, a to całkiem sporo. Jednakże, im większe uszkodzenia, tym szansa na zadowalającą naprawę jest mniejsza. Tym bardziej warto naprawiać małe i drobne uszkodzenia, aby z czasem nie urosły – wtedy konieczna będzie już nowa szyba. A jej wymiana może być bardzo kosztowna.
Naprawa uszczerbionej lub pękniętej przedniej szyby odbywa się przez nałożenie żywicy pod próżnią na uszkodzony obszar. Utwardzenie materiału odbywa się za pomocą światła ultrafioletowego, a następnie polerowanie szkła. W rezultacie mamy naprawę, która jest prawie niewidoczna gołym okiem i chroni integralność przedniej szyby. Jest też szybka – szyba będzie wyglądała jak nowa już po 30 minutach pracy.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Gdy uszkodzenia nie da się jednak naprawić – mamy duże pęknięcie, lub znajdujące się tuż przed kamerą lub czujnikiem, jedynym sposobem jest wymiana. Koniecznie wybierzcie firmę, która korzysta z wykwalifikowanych pracowników i materiałów najwyższej jakości. Najlepsze firmy oferują nawet dożywotnie gwarancje na swoje usługi.
Jeśli masz nowszy pojazd z kamerą podłączoną do przedniej szyby, ta kamera będzie miała wpływ na wymianę przedniej szyby. Producenci pojazdów wymagają ponownej kalibracji zaawansowanych systemów bezpieczeństwa po wymianie, aby zapewnić ich prawidłowe działanie. Pamiętajcie o tym, wybierając odpowiedni warsztat.