Race Cast Engineering ma spore doświadczenie w konwersji silników LS V8. Dzięki technologii druku 3D przekształcają je w fantastyczne V12.
W przypadku tego konkretnego silnika dodanie czterech nowych cylindrów oznacza, że silnik mierzy szalone 9,7 litra.
Silnik ma blok zbudowany całkowicie z aluminium. Posiada też niestandardowe głowice, wlot oraz specjalnie zaprojektowany wałek rozrządu i wał korbowy. Co ciekawe, wiele górnych i dolnych części, w tym tłoki i pierścienie są standardowymi elementami GM.
Podczas korzystania z oprogramowania Haltech ECU silnik wypluł na hamowni 700 KM. Firma chciała jednak większej wydajności, więc postanowiła zainstalować cztery turbosprężarki Garrett GT3582R.
Choć turbosprężarki są dosyć małe w porównaniu do tego, co oferuje rynek, każda z nich pracuje z gazami spalinowymi zaledwie trzech cylindrów i około 2,5 litra pojemności skokowej. To czyni je idealnym narzędziem do pracy.
Silnik nie został jeszcze przetestowany na hamowni, ale jest w pełni funkcjonalny. Wydaje się wysoce prawdopodobne, że tym razem osiągnie moc ponad 1000 KM.