Nowa Alfa Romeo już jest – i wygląda szałowo
Włosi zmodernizowali jednak nadwozie do specyfikacji GTAm, zachowując przy tym manualną 6-biegową skrzynię biegów. Stylistyka samochodu to połączenie starego i nowego. Samochód czerpie inspirację z Alfa Romeo SZ i wykorzystuje najnowszy projekt 3-punktowych reflektorów LED po liftingu Giulii z 2023 roku. Tylna konstrukcja nawiązuje z kolei do legendarnej Giulii TZ. Masywne skrzydło znane z GTAm zostało usunięte, aby uzyskać czystszy wygląd.
Mocny dyfuzor zawiera podwójne pionowe żebra otaczające podwójne końcówki wydechu. Nawiązują one do super sedana GTAm. W typowym stylu Zagato, Giulia SWB ma podwójny bąbelków dach i wentylowaną maskę. Oprócz usunięcia tylnych drzwi konstruktor nadwozi pozbył się również konwencjonalnych klamek przednich drzwi, aby odciążyć prof boczny. Na słupku B znajduje się przycisk do otwierania drzwi. Prawie każdy panel nadwozia został przeprojektowany i jest wykonany z włókna węglowego.
Sercem jedynego w swoim rodzaju samochodu Giulia coupé jest podwójnie turbodoładowany 2,9-litrowy silnik V6 w specyfikacji GTAm. Oznacza to, że generuje 540 KM i dysponuje momentem 600 Nm. W przeciwieństwie do oryginalnej GTAm, która występuje tylko w 8-stopniowym automacie, moc kierowana jest na koła za pomocą sześciobiegowego manuala.
Powstanie tylko jeden egzemplarz
Jeśli zastanawiasz się jak powstał ten samochód… Zagato chciało uczcić swoją setną rocznicę współpracy z Alfa Romeo. W 2021 roku model Tipo G1 obchodził właśnie te okrągłe urodziny. Do biura projektowego z Mediolanu zwrócił się wo∑czas niemiecki klient, który miał apetyt na szczególne samochody. Zagato jest odpowiedzialne za modele SZ czy 8C Competizione, ale także kilka modeli Astona Martina.
Po wzięciu udziału w sesji zdjęciowej na torze w Arese, skrócona Alfa Romeo Giulia Coupé zostanie przekazana prawowitemu właścicielowi. Szczegóły dotyczące cen nie zostały ujawnione, ale auto musiało kosztować fortunę. Biorąc pod uwagę, że oryginalna Giulia GTAm kosztuje we Włoszech prawie 200 000 dolarów…