Oto najnowsza Alfa Romeo Giulia SWB Zagato. Sportowe coupé na bazie sedana wygląda obłędnie [ZDJĘCIA]

Po bardzo głośnej kampanii zapowiadającej najnowszy model Alfa Romeo i Zagato w końcu poznaliśmy wszystkie informacje dotyczące Giulii SWB. Jak sama nazwa wskazuje, to jedyny w swoim rodzaju samochód. Zaczynał jako sportowy sedan, ale jego rozstaw osi został skrócony, aby stworzyć eleganckie, dwudrzwiowe coupé bez tylnych siedzeń. Darczyńcą był pikantny model Quadrifoglio z silnikiem V6. 

alfa-romeo-giulia-swb-zagato
Podaj dalej

Nowa Alfa Romeo już jest – i wygląda szałowo

alfa-romeo-giulia-swb-zagato
fot. Alfa Romeo

Włosi zmodernizowali jednak nadwozie do specyfikacji GTAm, zachowując przy tym manualną 6-biegową skrzynię biegów. Stylistyka samochodu to połączenie starego i nowego. Samochód czerpie inspirację z Alfa Romeo SZ i wykorzystuje najnowszy projekt 3-punktowych reflektorów LED po liftingu Giulii z 2023 roku. Tylna konstrukcja nawiązuje z kolei do legendarnej Giulii TZ. Masywne skrzydło znane z GTAm zostało usunięte, aby uzyskać czystszy wygląd. 

alfa-romeo-giulia-swb-zagato
fot. Alfa Romeo

Mocny dyfuzor zawiera podwójne pionowe żebra otaczające podwójne końcówki wydechu. Nawiązują one do super sedana GTAm. W typowym stylu Zagato, Giulia SWB ma podwójny bąbelków dach i wentylowaną maskę. Oprócz usunięcia tylnych drzwi konstruktor nadwozi pozbył się również konwencjonalnych klamek przednich drzwi, aby odciążyć prof boczny. Na słupku B znajduje się przycisk do otwierania drzwi. Prawie każdy panel nadwozia został przeprojektowany i jest wykonany z włókna węglowego. 

alfa-romeo-giulia-swb-zagato
fot. Alfa Romeo

Sercem jedynego w swoim rodzaju samochodu Giulia coupé jest podwójnie turbodoładowany 2,9-litrowy silnik V6 w specyfikacji GTAm. Oznacza to, że generuje 540 KM i dysponuje momentem 600 Nm. W przeciwieństwie do oryginalnej GTAm, która występuje tylko w 8-stopniowym automacie, moc kierowana jest na koła za pomocą sześciobiegowego manuala.

Powstanie tylko jeden egzemplarz

alfa-romeo-giulia-swb-zagato
fot. Alfa Romeo

Jeśli zastanawiasz się jak powstał ten samochód… Zagato chciało uczcić swoją setną rocznicę współpracy z Alfa Romeo. W 2021 roku model Tipo G1 obchodził właśnie te okrągłe urodziny. Do biura projektowego z Mediolanu zwrócił się wo∑czas niemiecki klient, który miał apetyt na szczególne samochody. Zagato jest odpowiedzialne za modele SZ czy 8C Competizione, ale także kilka modeli Astona Martina. 

Po wzięciu udziału w sesji zdjęciowej na torze w Arese, skrócona Alfa Romeo Giulia Coupé zostanie przekazana prawowitemu właścicielowi. Szczegóły dotyczące cen nie zostały ujawnione, ale auto musiało kosztować fortunę. Biorąc pod uwagę, że oryginalna Giulia GTAm kosztuje we Włoszech prawie 200 000 dolarów… 

alfa-romeo-giulia-swb-zagato
fot. Alfa Romeo

Przeczytaj również