Nowy sedan zdemoluje Skodę Octavię. Oferuje pełno wyposażenia w podstawie i jest śmiesznie tani

Nowy atrakcyjny sedan, będący rywalem dla Skody Octavii, ma już swoje pierwsze ceny w Europie. Oferuje naprawdę dużo za niewielką kwotę. Producent postanowił pójść o krok dalej i uczynić ze swojego samochodu konkurenta nie tylko dla zwykłej Octavii, ale także dla wersji RS czy SportLine. W sądzie samochód ma prawie takie same osiągi, a jest wyposażony aż po sam brzeg. 

nowy-sedan-omoda
Podaj dalej

Nowy sedan rywalem dla Octavii

nowy-sedan-omoda
fot. Omoda

Choć największym zainteresowaniem cieszą się wśród klientów SUV-y, sedan taki jak ten jest bardzo potrzebny na rynku. Nie pierwszy raz wspominamy o Omodzie S5 GT. Ale do tej pory sedan był prezentowany tylko jako sportowa wersja sedana S5. Jak dotąd w Rosji samochód jest sprzedawany jako konkurent sportowych wersji Skody takich jak Monte Carlo czy SportLine. 

Silnik generuje 150 koni mechanicznych i dysponuje momentem 275 Nm. Przy niższych obrotach moc będzie więc pozostawała na bardzo przyjemnym poziomie. W miejsce starej przekładni CVT pojawiła się 7-biegowa, dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia. 

nowy-sedan-omoda
fot. Omoda

W przypadku podstawowej Omody S5 przyspieszenie od 0 do 100 odbywa się w 9,7 sekundy, a jeśli wybierzemy wersję klimatyczną 1.5 zestrojoną na 113 koni, nawet w 13,2 sekundy. Nawet w tym przypadku CVT jest standardem. Wersja GT radzi sobie jednak z daną dyscypliną w zaledwie 7,5 sekundy, sprowadzając ją praktycznie do poziomu Škody Octavii 2.0 ze 190 końmi.

Potrafią też imponować cenami. S5 GT będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażenia, Neo i Ultra. Przy czym cena pierwszego będzie zaczynać się od 111 000 zł. Druga wersja to z kolei koszt w wysokości 115 000 zł. To bardzo przyzwoity wynik jak na 4,7-metrowy samochód z 2,7-metrowym rozstawem osi i wspomnianą dynamiką, u nas Octavii za tę kwotę nie kupi się nawet w golasie. 

Bardzo dobre wyposażenie już w podstawie

nowy-sedan-omoda
fot. Omoda

Omoda jednak nabrała naprawdę rozpędu jeśli chodzi o wyposażenie. Neo w podstawowym poziomie posiada już skórzaną tapicerkę, podgrzewanie kierownicy, przedniej szyby i wszystkich siedzeń, czy też podwójną klimatyzację. Mamy też bezkluczykowy dostęp i start. A także panoramiczny dach, bezprzewodowe ładowanie mobilne i multimedia z wyświetlaczem o przekątnej 10,25 cala. Fotel kierowcy jest również chłodzony i sterowany elektrycznie.

Jeśli to nie wystarczy, jest poziom Ultra, który szczególnie pamięta o wyższym bezpieczeństwie. Istnieją zatem kamery monitorujące obszar wokół całego samochodu, a także monitorujące pas ruchu i wykrywające samochody w martwym polu. Fotel kierowcy w tej wersji posiada nawet regulację podparcia lędźwiowego. Felgi aluminiowe z oponami 205/50 są standardem w obu wersjach wyposażenia.

nowy-sedan-omoda
fot. Omoda

Dodać można tylko, że obie ceny są powiązane z obecną promocją. W ramach której klienci zobowiązani są do przyniesienia na konto starszego samochodu, który posiadają od co najmniej sześciu miesięcy. Ale to jedyny warunek, ani marka, ani stan nie są istotne.

Przeczytaj również