Dacia najtańszą marką? Na pewno nie tam
Choć w naszym regionie jeszcze nic nie znaczy, marka Wulling Hongguang zaczyna podbijać swój domowy, chiński rynek. I to z takim hukiem, że nie sposób przeoczyć go nawet w Polsce. Ten minivan ma szanse stać się najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie.
Dni jego sławy w dużej mierze już minęły, ale nie do końca. Wulling Hongguang w zeszłym roku sprzedał się w ponad 200 000 egzemplarzy. Będąc częścią konglomeratu SAIC-GM-Wulling, który sprzedaje rocznie 4 miliony samochodów, nie sposób jej pominąć.
Teraz marka zdobywa punkty kolejnym ciekawym samochodem, który w dużej mierze przejmuje rolę klasycznego Hongguang. Nazywa się Hongguang V i jest pełnoprawnym samochodem rodzinnym. Minivan sprzedawany jest za około 27 000 zł, a żadna ze specyfikacji nie przekracza kwoty 32 000 zł.
Skoda Superb jest krótsza niż ten minivan
Ten samochód to minivan i mimo swojej ceny, wcale nie jest taki zły. Ma dłuższy rozstaw osi niż obecna Skoda Superb. Jest niezwykle przestronny dla pięciu dorosłych osób, a po złożeniu siedzeń oferuje 4300 litrów przestrzeni bagażowej.
Dodatkowo, wnętrze jest łatwo dostępne przez tylną klapę i przesuwne boczne drzwi, które otwierają się na szerokość 70 cm. Ponadto, krawędź załadunku jest o 20 cm niższa niż u porównywalnych konkurentów. Trochę gorzej jest z napędem, bo pod jego maską pracuje zaledwie 1,2-litrowy benzynowy silnik o mocy 75 KM i momencie 110 Nm. W połączeniu z 5-biegowym manualem nie będziecie w stanie wyrywać nim kostki brukowej, ale powinno udać się ruszyć z miejsca.
Numer 2 w swojej klasie
Podstawowe wyposażenie auta nie jest całkowicie zerowe. Znajdziemy tu wspomaganie kierownicy, ABS, czy EBD, a za niewielką dopłatą możemy dorzucić elektryczne szyby i klimatyzację. Na pewno nie będzie to samochód roku, ale minivan od chińskiej firmy na pewno jest interesujący.
JATO Dynamics informuje, że według ich statystyk w zeszłym roku sprzedano 164 000 egzemplarze tego samochodu. Oznacza to, że kategoria minivan w segmencie B to światowy numer 2. Biorąc pod uwagę, że wygląda jak pudełko po butach i technicznie niczym nie imponuje, oczywiste jest, że receptą na sukces dzisiaj wciąż może być po prostu świetny stosunek jakości do ceny.