-
BAIC – gigant z Chin współpracuje m.in. z Hyundaiem i Mercedesem
-
Polska kolejnym ważnym punktem na mapie rozwoju firmy BAIC
-
W ofercie chińskiego producenta znajdziemy aż cztery SUV-y
-
Dwa ważne sedany: U5 Plus oraz EU5
BAIC – gigant z Chin współpracuje z m. in. z Hyundaiem i Mercedesem

BAIC to jeden z największych producentów samochodów w Chinach, które kontynuują swoją ekspansję na zachodnie rynki. Samochody z Chin już od dłuższego czasu nie są obiektem drwin i żartów. Cechują się one często wykorzystaniem europejskiej technologii lub know-how, a ich design znacząco poprawił się w ostatnich latach. Ale to, co przyciąga europejskich klientów do tych samochodów najbardziej, to cena. Porównywalne modele z Chin często są o kilkadziesiąt tysięcy złotych tańsze od ich europejskich odpowiedników.
Chiński gigant, który dziś zaprezentował swoją ofertę na polski rynek, ma ogromne doświadczenie w produkcji samochodów. W swojej historii współpracował z Hyundaiem, czy Mercedesem, produkując samochody tych marek na swój lokalny rynek.
Kluczowy w historii BAIC był rok 2009, gdy przedsiębiorstwa wchodzące w skład holdingu wyprodukowały łącznie aż 6 milionów egzemplarzy samochodów, w tym 1,2 miliona we współpracy z Hyundaiem. W tym samym roku producent kupił prawa i technologie niezbędne do produkcji samochodów Saab 9-3 i 9-5. Wtedy też gigant obrał nowy kurs mający na celu wypromowanie swojej własnej marki samochodów.

Polska kolejnym ważnym punktem na mapie rozwoju firmy BAIC
Aby osiągnąć swoje cele ekspansji na zachodnie rynku w 2013 roku powstała oficjalnie spółka BAIC International Development Co., Ltd. Od razu stała się główna platformą rozwoju marki, która skupia się już nie na lokalnym rynku, a na „własnej zagranicznej platformie handlowej”.Jednym z kluczowych czynników, które mogą pomóc w osiągnięciu sukcesu jest fakt, że marka wciąż ma w swojej ofercie samochody korzystające wyłącznie z silnika spalinowego.
Firma BAIC przeprowadziła kompletny proces certyfikacji swoich produktów za granicą. W jej portfolio znajdziemy samochody aż z pięciu kategorii i obejmują one:
- SUV
- terenowe
- pickup
- sedan
- samochody elektryczne

BAIC utworzył już ponad 360 punktów sprzedaży w 30 krajach na całym świecie. Chiński gigant jest już obecny na rynkach w Azji Południowo-Wschodniej, Azji Środkowej i Zachodniej, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Ameryce Środkowej i Południowej oraz w niektórych krajach i regionach Europy. A od dziś jest obecny także w Polsce, która będzie ważnym punktem na mapie chińskiego giganta.
W ofercie chińskiego producenta znajdziemy aż cztery SUV-y
Samochody w nadwoziu typu SUV cieszą się niesłabnącą popularnością, dlatego też nie powinno nas dziwić, że to właśnie samochody tej kategorii będą kluczowe dla chińskiego giganta na polskim rynku. W jej ofercie znajdziemy cztery modele z rodziny SUV-ów: X35, X55 II, X7 oraz All New X7.
Podstawowy model X35 wykorzystuje jednostkę spalinową 1.5T+CVT, która jest zgodna z normami emisji spalin Euro 6. Dysponuje mocą 150 KM i momentem obrotowym w wysokości 210 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 10,8 sekundy. Pozostałe liczby, jakie towarzyszą podstawowemu SUV-owi są równie imponujące. Samochód ma bardzo niski współczynnik oporu aerodynamicznego Cd, dzięki czemu ma bardzo niskie spalanie.

Samochody chińskich producentów, BAIC nie jest tutaj żadnym wyjątkiem, charakteryzują się bardzo wysokimi poziomami wyposażenia nawet w podstawowych wersjach. Dlatego też X35 już w swojej najtańszej wersji ma reflektory LED, 8-calowy wyświetlacz multimediów, czy pełno systemów i asystentów bezpieczeństwa.
Nieco większy X55 II dysponuje mocniejszą wersją silnika spalinowego 1.5T opracowanego wspólnie przez BAIC i Germany Meta. W tej wersji generuje on aż 188 KM i dysponuje momentem obrotowym 305 Nm. Dzięki temu sprint od 0 do 100 km/h zajmie zaledwie 7,84 sekundy. W tym modelu klienci mogą liczyć na panoramiczny dach lub nowoczesne, samoczynnie chowające się klamki.
Flagowym SUV-em marki BAIC jest zupełnie nowy X7. Skrywa pod maską mocniejszą wersję silnika benzynowego 1.5T o mocy 188 KM. Samochód korzysta z języka projektowego nazwanego przez firmę „Capital Beauty” z charakterystycznymi liniami nadwozia. Z tyłu znajdziemy popularną listwę LED oraz cztery końcówki wydechu.
We wnętrzu nowego X7 do naszej dyspozycji są aż trzy duże ekrany. A projektanci BAIC zadbali o ergonomię i praktyczność użytkowania. Już w podstawie będziemy mogli cieszyć się także wysoką jakością dźwięku oraz oświetleniem ambientowym. Podgrzewane i wentylowane fotele (także z tyłu!) są dla modelu X7 standardem.

Dwa ważne sedany: U5 Plus oraz EU5
Nie samymi SUV-ami człowiek żyje. A dla kierowców lubiących bardziej tradycyjne kształty Chińczycy mają w swojej ofercie dwa modele. Z tych dwóch to EU5 będzie miał podbić europejskie liczby sprzedaży.
Elektryczny sedan posiada baterie o pojemności 48,3 kWh, która do 80% będzie ładować się poniżej 30 minut. Chiński elektryczny sedan waży nieco poniżej 2 ton, a sprint od 0 do 100 km/h zajmie mu mniej niż 10 sekund. W obliczu popularyzacji samochodów elektrycznych model EU5 może być dla BAIC równie ważny, co pozostałe cztery SUV-y korzystające z silników spalinowych.
BAIC ma także w swojej ofercie cztery samochody terenowe: F40, BJ40SE, BJ40 PLUS oraz BJ80. W tych pojazdach znajdziemy także najmocniejszą jednostkę benzynową BAIC – 2.0T o mocy 225. KM i momencie 380 Nm. Ale warto wspomnieć, że chiński gigant doświadczenie w sektorze offroadu zbierał m. in. biorąc aktywny udział w najtrudniejszym rajdzie świata – Rajdzie Dakar.