Nowy miejski samochód od Toyoty za 39 tys. złotych! Będzie nowym nr 1 na drogach [ZDJĘCIA]

Nowy samochód szanowanej marki za mniej niż 40 000 zł brzmi w dzisiejszych czasach jak marzenie, albo bzdura. Ale przecież jeszcze nie tak dawno temu za takie pieniądze można było kupić nową Dacię, a jeszcze dawniej Skodę. Jednak czasy się zmieniają i dziś w tych pieniądzach ciężko o cokolwiek. Ale Toyota wchodzi na rynek z samochodem, który już jest numerem 1. 

toyota-agya
Podaj dalej

Toyota podbija rynek tanim samochodem

toyota-agya
fot. Toyota

Dziś bardzo ciężko kupić cokolwiek poniżej 60 000 zł, a nowa, najmniejsza Toyota Aygo kosztuje u nas właśnie w tych okolicach. Wszyscy wiemy, że w ostatnich latach ceny nowych samochodów poszybowały w górę. Typowym przykładem może być Skoda Octavia, za którą dziś trzeba zapłacić przynajmniej 110 000 zł. 

Jednakże, w bardziej rozwijających się częściach świata wszystko jest nadal takie samo. Największy malezyjski producent samochodów – Perodua – pokazał w tym tygodniu drugą generację modelu Axia. A ponieważ Toyota posiada udziały w tej marce, pokazano również hatchbacka o nazwie… Agya. Prawie jak Aygo, prawda? Samochód ma na nawet logo japońskiego producenta, podobnie jak jego poprzednik. 

Co ciekawe, nowy model będzie wyglądał bardziej agresywnie, a dostępna będzie także wersja GR. Z drugiej strony Axia jest bardziej konserwatywna. 

toyota-agya
fot. Toyota

Niezły silnik i dużo więcej miejsca

Samochód ma 3760 mm długości i 1665 mm szerokości, co oznacza delikatny wzrost w porównaniu do poprzedniej generacji. Pewne jest, że Toyota pozostanie przy tej samej szerokości i rozstawie osi, choć długość wzrośnie ze względu na specyficzne zderzaki. Co ciekawe, Agya przewyższyła nawet Yarisa trzeciej generacji. Toyota miała o 15 mm mniej miejsca między osiami. Inżynierowie poprawili pozycję za kierownicę. Większy jest także bagażnik. 

Na krajowym rynku samochód pojawi się z atmosferycznym trzycylindrowym silnikiem o mocy 67 KM i 91 Nm. Moc przenoszona będzie na przednią oś za pomocą automatycznej skrzyni CVT. Do Indonezji samochód przybędzie jednak z silnikiem… Toyoty – o mocy 88 KM i 112 Nm. 

toyota-agya
fot. Toyota

Jeśli chodzi o wspomnianą sportową odmianę GR, nie będzie ona różnić się układem napędowym. Dostanie za to 15-calowe aluminiowe felgi zamiast 14-calowych. Pojawi się również sportowy bodykit, a klienci będą mogli wybrać dwukolorowy lakier. Nie wiadomo jednak, ile będzie kosztować sportowa wersja. W przypadku podstawy samochód zaczyna się od 39 000 zł. 

To bardzo przyzwoita kwota, za takie pieniądze w Europie nie da się kupić nic, nawet mniejszego. Co ciekawe, producent wciąż będzie sprzedawał także poprzednią wersję, która będzie dostępna od… 24 000 zł. Z taką ofertą nie da się konkurować. 

Przeczytaj również