Nowy SUV podbije rynek?
Firma Chery powstała w 1997 roku i już dwa lata później zaprezentowała światu swój pierwszy samochód. Początkowo Chińczycy budowali tylko odświeżonego Seata Toledo na licencji od Volkswagena. Następnie nawiązali oni współpracę z GM i Fiatem, jednak dziś idą już zupełnie własną drogą. Przy pomocy własnego portfolio chcą zdominować cały motoryzacyjny świat.
Wielu powie, że to odważne podejście, ale ich samochody są już popularne w Ameryce Południowej, Afryce, Australii, czy Rosji. Kolejnym uderzeniem mają być rynki Unii Europejskiej. Wkrótce ma u nas pojawić się luksusowy SUV o nazwie Tiggo 9, który zaledwie kilka dni temu trafił do sprzedaży w Chinach. Niemniej do końca tego roku powinien pojawić się także w sprzedaży w Australii i Europie, co najlepiej pokazuje, jak bardzo Chińczykom zależy na sukcesie także na innych kontynentach.
SUV mierzy 4820 mm długości, 1930 mm szerokości i 1699 mm wysokości. Jest więc o 12 cm dłuższy niż Skoda Kodiaq, a dodatkowo będzie miał większy rozstaw osi. Co najważniejsze, w porównaniu do Skody, jest znacznie tańszy. W Chinach Tiggo 9 zaczyna się już od 88 000 zł, a nawet najbardziej wypasiona wersja będzie kosztować około 117 000 zł. Za takie pieniądze nie da się kupić nawet absolutnej podstawy u czeskiego rywala.
Mocna benzyna i pełno wyposażenia w podstawie
Flagowy SUV miał pojawić się na rynku już w zeszłym roku, jednak ostatecznie auto otrzymało zupełnie nową platformę M3X. Litera „M” odnosi się do Marsa i ma symbolizować nieustanne pragnienie odkrywania. Dla odmiany trójka odzwierciedla trzy zalety tej architektury, którymi są inteligencja, wydajność i elastyczność. Na końcu mamy „X”, za którym kryje się nieskończoność możliwości. Przez co rozumie się również różne źródła napędu.
Początkowo samochód dostępny będzie z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 254 KM. Prędkość maksymalna wyniesie 205 km/h, choć architektura pozwoli także na instalację napędu hybrydowego plug-in. W przyszłości możemy spodziewać się także czysto elektrycznego.
Wersja czysto benzynowa jest standardowo wyposażona w napęd na przednie koła, a w wyższych wersjach wyposażenia dostępny jest również napęd 4×4. Do wyboru są również 19- i 20-calowe felgi aluminiowe, panoramiczny dach, podświetlane logo z przodu i zagłębione klamki drzwi są zawsze standardem. To samo dotyczy 12,3-calowej cyfrowej tablicy rozdzielczej i równie dużego ekranu multimedialnego.