Pierwszy kompaktowy SUV
Fiat Pulse to pierwszy kompaktowy SUV opracowany przez włoską firmę na krajowy rynek. Model zadebiutował z ambitnymi celami i misją pokazania tego, co najnowocześniejsze w marce pod względem wzornictwa, bezpieczeństwa i technologii. SUV otrzymał najnowszą platformę MLA i nowo opracowany silnik 1.0 Turbo 200 Flex.
Ale… Fiat zadebiutował na rynku brazylijskim i chyba nie mamy co liczyć, aby trafił gdzieś indziej niż na rynek południowo-amerykański. A już na pewno nie z takimi cenami. Zacznijmy jednak od jego wyglądu.
Po raz pierwszy zdjęcia z zewnątrz zobaczyliśmy w maju, wtedy model nazywany był jeszcze Progetto 363. Fiat pokazał go w krajowej telewizji w programie Big Brother Brazil. Fiat zaprosił publiczność do wybrania oficjalnej nazwy, wśród których do wyboru były Domo, Tuo i Pulse. W kolejnych miesiącach włoski producent ujawnił kolejne szczegóły. Powstała nawet specjalna strona internetowa prezentująca wiadomości na jego temat.
Fiat wprowadził szereg udoskonaleń
SUV ma całkiem spory bagażnik o pojemności 370 litrów, w środku ma 18 schowków i dodatkowe 11 mm w rozstawie osi. Fotele są nowe i opracowane zgodnie z najnowszymi normami bezpieczeństwa. Obejmują przygotowanie pod boczne poduszki powietrzne i konstrukcję odporną na włamania.
W kabinie deska rozdzielcza różni się od innych samochodów marki Fiat. Wyróżnia się przede wszystkim łącznością – w droższych wersjach atrakcją jest 10,1-calowe centrum multimedialne kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto bez konieczności stosowania kabli. W najprostszych wersjach ekran ma 8 cali. Na uwagę zasługuje również 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz kierownica o niespotykanym designie. Kolejną nowością jest system połączonych usług Fiat Connect Me, dzięki którym możemy sterować niektórymi funkcjami z pozycji smartfona czy smartwatcha.
Pod względem bezpieczeństwa mamy platformę modułową MLA. Fiat promował zmiany w punktach konstrukcyjnych i wykorzystanych materiałach. Wszystko to w celu „podniesienia poziomu osiągów, wytrzymałości i komfortu”.
Silnik 1.0 lub 1.3. Na Diesel nie ma co liczyć
Fiat wprowadził również ważne udoskonalenia pod maską. To pierwszy pojazd Fiata w Brazylii, w którym zastosowano nowy silnik 1.0 Turbo 200 Flex grupy Stellantis. Jednostka posiada trzy cylindry, turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk paliwa, technologię MultiAir i aluminiowy blok. Generuje 130 KM, więc całkiem całkiem.
Ceny małego SUV-a rozpoczynają się od 79 900 brazylijskich reali, czyli 55 tys. złotych. Pomijając najbardziej „biedną” wersję Dustera na stalowych kołach, której i tak nikt nie kupuje, to mniej niż druga w kolejności wersja Essential. A i tak Fiat oferuje dużo więcej. Tyle tylko, że w Europie ze względu na wszystkie normy emisji spalin i przepisy narzucane przez UE, nie mamy co liczyć na jakiekolwiek modele w takich cenach.