Oficjalnie: Nowy Fiat Pulse zaprezentowany! Pierwszy kompaktowy SUV Fiata jest śmieszne tani i dobrze wyposażony [ZDJĘCIA]

Oficjalnie: Nowy Fiat Pulse zaprezentowany! Pierwszy kompaktowy SUV Fiata jest śmieszne tani i dobrze wyposażony [ZDJĘCIA]

fiat-pulse-suv

Podaj dalej

Jedna z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku – Fiat Pulse 2022 – właśnie został zaprezentowany. Mały SUV tańszy niż Dacia Duster otrzyma wersje Drive, Audace i Impetus, z wolnossącym silnikiem 1.3 i turbodoładowanym 1.0. Stylowy włoski SUV wygląda świetnie, ma świetną cenę, ale… No właśnie. 

Pierwszy kompaktowy SUV

fiat-pulse-suv-1

Fiat Pulse to pierwszy kompaktowy SUV opracowany przez włoską firmę na krajowy rynek. Model zadebiutował z ambitnymi celami i misją pokazania tego, co najnowocześniejsze w marce pod względem wzornictwa, bezpieczeństwa i technologii. SUV otrzymał najnowszą platformę MLA i nowo opracowany silnik 1.0 Turbo 200 Flex. 

Ale… Fiat zadebiutował na rynku brazylijskim i chyba nie mamy co liczyć, aby trafił gdzieś indziej niż na rynek południowo-amerykański. A już na pewno nie z takimi cenami. Zacznijmy jednak od jego wyglądu. 

Po raz pierwszy zdjęcia z zewnątrz zobaczyliśmy w maju, wtedy model nazywany był jeszcze Progetto 363. Fiat pokazał go w krajowej telewizji w programie Big Brother Brazil. Fiat zaprosił publiczność do wybrania oficjalnej nazwy, wśród których do wyboru były Domo, Tuo i Pulse. W kolejnych miesiącach włoski producent ujawnił kolejne szczegóły. Powstała nawet specjalna strona internetowa prezentująca wiadomości na jego temat.

fiat-pulse-suv-1

Fiat wprowadził szereg udoskonaleń

SUV ma całkiem spory bagażnik o pojemności 370 litrów, w środku ma 18 schowków i dodatkowe 11 mm w rozstawie osi. Fotele są nowe i opracowane zgodnie z najnowszymi normami bezpieczeństwa. Obejmują przygotowanie pod boczne poduszki powietrzne i konstrukcję odporną na włamania.

W kabinie deska rozdzielcza różni się od innych samochodów marki Fiat. Wyróżnia się przede wszystkim łącznością – w droższych wersjach atrakcją jest 10,1-calowe centrum multimedialne kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto bez konieczności stosowania kabli. W najprostszych wersjach ekran ma 8 cali. Na uwagę zasługuje również 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz kierownica o niespotykanym designie. Kolejną nowością jest system połączonych usług Fiat Connect Me, dzięki którym możemy sterować niektórymi funkcjami z pozycji smartfona czy smartwatcha.

Pod względem bezpieczeństwa mamy platformę modułową MLA. Fiat promował zmiany w punktach konstrukcyjnych i wykorzystanych materiałach. Wszystko to w celu „podniesienia poziomu osiągów, wytrzymałości i komfortu”. 

fiat-pulse-suv-1

Silnik 1.0 lub 1.3. Na Diesel nie ma co liczyć

Fiat wprowadził również ważne udoskonalenia pod maską. To pierwszy pojazd Fiata w Brazylii, w którym zastosowano nowy silnik 1.0 Turbo 200 Flex grupy Stellantis. Jednostka posiada trzy cylindry, turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk paliwa, technologię MultiAir i aluminiowy blok. Generuje 130 KM, więc całkiem całkiem. 

Ceny małego SUV-a rozpoczynają się od 79 900 brazylijskich reali, czyli 55 tys. złotych. Pomijając najbardziej „biedną” wersję Dustera na stalowych kołach, której i tak nikt nie kupuje, to mniej niż druga w kolejności wersja Essential. A i tak Fiat oferuje dużo więcej. Tyle tylko, że w Europie ze względu na wszystkie normy emisji spalin i przepisy narzucane przez UE, nie mamy co liczyć na jakiekolwiek modele w takich cenach. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News