Nowoczesne BMW za 120 tys. złotych. Ma więcej miejsca niż Seria 7 i pełno luksusowego wyposażenia

Jedno z bardziej kontrowersyjnych współczesnych BMW nie cieszy się dużym zainteresowaniem klientów, dlatego jego ceny spadają na łeb na szyję. Można je kupić już za 120 000 złotych i choć jego wygląd dzieli fanów bawarskiej marki, samochód jest stuprocentowym BMW z całym swoim luksusem (i praktycznością). 

bmw-seria-6-gran-turismo-2
Podaj dalej

To BMW kosztuje dziś dużo mniej niż oryginalnie

bmw-seria-6-gran-turismo-2
fot. BMW

Z praktycznego punktu widzenia BMW 6 Gran Turismo nie ma żadnych wad. Ale nie jest szczególnie ładne. Dlatego też jest bardzo atrakcyjne jako samochód używany. 

Najnowsza historia BMW jest pełna samochodów, które nie cieszą oka. Albo nie były w pełni udane. Przykładowo – G32. W przeciwieństwie do swoich poprzedników nie jest to dwudrzwiowe coupé, czy kabriolet. Ale pięciodrzwiowy liftback. Niemcy sami nazywają go Hatchback Limousine, co samo w sobie jest zabawne. Ale auto stanowi ciekawą ofertę.

Jeśli chodzi o sam wygląd to jest on mocno kontrowersyjny, choć trzeba przyznać że z biegiem czasu samochód wygląda lepiej, niż w chwili premiery. Wygląda trochę jak wieloryb na kołach, ale ma swoje zalety. Przede wszystkim praktyczność. Auto oferuje więcej miejsca dla pasażerów niż Seria 7. Jest zatem bardzo wygodne i ma do tego spory bagażnik – po złożeniu tylnych siedzeń to aż 1800 litrów. 

bmw-seria-6-gran-turismo-2
fot. BMW

Samochód nie jest idealny – na co zwrócić uwagę?

Dziennikarze z Niemiec przetestowali wersję BMW 630d Gran Turismo z napędem na tylną oś. Samochód miał przebieg zaledwie 10,5 tysiąca kilometrów i było w stanie idealnym. Właściciel zadbał także o wszystkie przeglądy serwisowe. Mimo to, mamy tu do czynienia ze znacznym spadkiem wartości. Cena zamiast pierwotnych niemalże 400 000 zł wynosi obecnie zaledwie 195 000 zł. Za praktycznie nowy samochód. 

Ale to wciąż sporo pieniędzy. Za auta około 4-letnie zapłacimy zaledwie 120 000 złotych, co jest niezłą kwotą za samochód z oryginalną dużo wyższą ceną. Ale nawet młody wiek nie oznacza, że możemy wybierać „na ślepo”. W niemieckim raporcie TUV seria 6 i związana z nią seria 5 nie są wysoko oceniane. Zajmują dopiero 109. miejsce wśród aut 2- i 3-letnich. Ważne będzie sprawdzenie chłodny EGR, która może być nieszczelna. Rozwiązaniem powinna być jej wymiana, ale BMW powinno zrobić to bezpłatnie. 

bmw-seria-6-gran-turismo-2
fot. BMW

Pytanie, jak w tym momencie będzie wyglądała komora silnika. Eksperci przestrzegają przed mieszaniem płynu chłodniczego z brudem, co może doprowadzić do rozległych uszkodzeń silnika. Zdecydowanie przed zakupem przeprowadź jazdę próbną, podczas której skup się na hamulcach. Warto sprawdzić również działanie całej elektroniki. 

Przeczytaj również