Niemcy sprawdzili najbardziej awaryjne używane SUV-y. Tych aut unikaj jak ognia! [RAPORT]

Klienci chcą dziś wszelkiego rodzaju samochodów w nadwoziu typu SUV. Razem z zainteresowaniem, rośnie także liczba używanych aut na rynku. Rosną też ceny, a mimo to, klienci akceptują większe ryzyko. Niemcy opublikowali najnowszą listę najbardziej awaryjnych samochodów typu SUV. Unikaj ich jak ognia! 

dacia-duster-suv-awaryjnosc
Podaj dalej

Najbardziej awaryjne używane SUV-y

dacia-duster-suv-awaryjnosc

W przypadku nowego samochodu błędy można poprawić dzięki gwarancji, jednak w przypadku używanych często pozostaje tylko płacz i zgrzytanie zębów. Z aktualnych statystyk niemieckich przeglądów TUV wybraliśmy po 3 najgorsze samochody typu SUV z każdego rocznika, z których lepiej zrezygnować. 

Oczywiście nie oznacza to, że te samochody rozlecą się przy pierwszej lepszej okazji. Jednak w ich przypadku trzeba się po prostu liczyć z tym, że po początkowej inwestycji pojawią się kolejne koszty. I będą one znacznie wyższe, niż w przypadku innych modeli. 

W raporcie znajdziemy też informacje o najczęstszych usterkach, które są związane z danymi samochodami typu SUV. Jeśli więc nalegasz na zakup jednego z nich, masz idealny przegląd tego, na co zwrócić uwagę. Przejdźmy więc do najbardziej problematycznych modeli, które zostały posegregowane według wieku.

dacia-duster-suv-awaryjnosc

Najgorszy SUV (2-3 lata) – BMW, Hyundai i Dacia 

Obecność BMW X5 i X6 w tym rankingu może być dla wielu zaskakująca, ale niemiecki SUV ma sporo problemów. Samochody te mają ogromne zużycie oleju i często dochodzi do uszkodzeń osi. Często występują też problemy z systemem Start/Stop, a także z niesprawną klimatyzacją. 

Hyundai Tuscon ma z kolei dużo problemów z hamulcami. Inspektorzy TUV wskazują też na kruszenie się węży jak i nadmierne zużycie tarcz oraz korozję. Jednak to nadal wciąż tańsze w naprawie niż… Dacia Duster. Ten SUV ma problemy nie tylko ze światłami, ale też z wyciekami oleju z silnika i skrzyni biegów. 

dacia-duster-suv-awaryjnosc

Najgorszy SUV (4-5 lat) – Volkswagen, Kia, Dacia 

Hamulce są problemem również w Volkswagenie Tiguanie, a reklamacje pojawiają się już nawet w 2-letnich samochodach. Poza tym, niemiecki SUV nie ma wsparcia w amortyzatorach i sprężynach, które są drogie w naprawie. Jednak usterek związanych z Kia Sportage jest więcej. Hamulce, oświetlenie, układ kierowniczy i wycieki oleju – to problemy, na które musisz być gotowy. Dacia Duster ma niemal identyczną listę błędów, plus wymiana wydechu i nie do końca przyjemna jazda. 

dacia-duster-suv-awaryjnosc

Najgorszy SUV (6-7 lat) – Volkswagen, Nissan, Dacia

W tej kategorii pojawia się tylko jeden nowy samochód, ale zacznijmy od wspomnianego już wcześniej Tiguana. Osie, sprężyny i amortyzatory w tych rocznikach będą niemal na pewno od razu do wymiany. W przypadku Dacii Duster trzeba zająć się kosztownymi naprawami układu kierowniczego, a oświetlenie i układ wydechowy również będą wymagać dodatkowej troski. 

Niezwykle ciekawe jest jednak to, że rumuński SUV wcale nie zamyka tego rankingu. Jeszcze gorszy jest Nissan Qashqai. W przypadku tego auta należy uważać na osie, układ kierowniczy, hamulce i wycieki oleju. 

dacia-duster-suv-awaryjnosc

Najgorszy SUV (10-11 lat) – Mercedes, Hyundai, Nissan

Dochodzimy do końca tego nieco zaskakującego rankingu. W innych samochodach tej marki wszystko jest w jak najlepszym porządku, ale Mercedes ML cierpi na problemy związane z pneumatyką i ośmiocylindrowymi silnikami. 

Hyundai Tuscon będzie tani w zakupie, ale musisz sprawdzić jego osie i układ kierowniczy, a także elementy układu hamulcowego. Nissan Qashqai będzie droższy o naprawy osi, układu kierowniczego, wydechowego i wycieki oleju.

dacia-duster-suv-awaryjnosc

Przeczytaj również