Nasze prośby zostały wysłuchane! BMW w końcu zbuduje wymarzone przez fanów kombi

Nasze prośby zostały wysłuchane! BMW w końcu zbuduje wymarzone przez fanów kombi

Podaj dalej

BMW przyzwyczaiło nas już do tego, że nakleja logo „M” na prawie wszystkie swoje modele. Godnym uwagi wyjątkiem była jednak do tej pory Seria 3 w kombi. Wygląda na to, że dla niemieckiego producenta zrobiło się to dość kłopotliwe. Biorąc pod uwagę sukcesy Audi RS4 Avant, czy Mercedesa-AMG C63 Estate. 

BMW-M340d-xDrive-Touring-4

Wszystko wskazuje na to, że fani bawarskiej marki w końcu doczekają się upragnionego modelu. Jak informuje BMW Blog, niemiecka marka rozważa budowę kombi o wysokich osiągach. Choć nie są to oficjalne informacje, „zaufane źródło” podało, że M3 Touring otrzymał zielone światło i może pojawić się na rynku po 2023 roku. 

Te plotki na ten moment powinny być traktowane z przymrużeniem oka, jednak z pewnością ucieszą wielu fanów. Oczywiście – powodów do radości nie będą mieli m. in. Amerykanie, gdyż BMW już od paru lat nie oferuje na tamtejszym rynku samochodów z nadwoziem kombi. W Europie możemy być jednak o to spokojni. 

To powiedziawszy, nowy model prawie na pewno poszedłby w ślady M3 i M4. W rezultacie kombi otrzymałoby pewnie ogromnego grilla, bardziej sportowe zderzaki i czterorurowy układ wydechowy. 

bmw m4

M3 i M4 zostaną zaprezentowane już we wrześniu i napędzane będą sześciocylindrowym silnikiem z podwójnym turbo. Silnik o pojemności 3 litrów jest montowany już m. in. w modelach X3 M i X4 M. W bazowej formie generuje 480 koni mechanicznych i dysponuje momentem obrotowym o wartości 598 Nm. 

Wariant Competition ma taki sam moment obrotowy, ale moc została tutaj zwiększona do 510 KM. 

BMW M4

Samochód w standardzie pojawi się z 6-biegową manualną skrzynią biegów, natomiast w wariancie Competition klienci będą „zmuszeni” do 8-biegowego automatu. Samochody będą oferowane zarówno z napędem na tylną oś, jak i na wszystkie cztery koła. 

Nawet jeśli M3 Touring pojawi się na rynku, nie ma gwarancji, że kombi otrzyma tyle opcji układu napędowego, co sedan, coupe, czy kabriolet.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News