9 najbardziej wadliwych używanych modeli popularnych w Polsce. Masz taką benzynę lub Diesel - uważaj! [LISTA]

9 najbardziej wadliwych używanych modeli popularnych w Polsce. Masz taką benzynę lub Diesel - uważaj! [LISTA]

najbardziej-wadliwe-benzyna-diesel

Podaj dalej

Jeśli chcesz sprawdzić, czy twoja benzyna lub Diesel jest w dobrym stanie, najlepiej udaj się do Niemiec. Przeglądy techniczne u naszych zachodnich sąsiadów są niezwykle szczegółowe, a statystyki zebrane przez tamtejszych diagnostów świetnie pokazują, które samochody należą do najbardziej awaryjnych. 

Najbardziej awaryjne: benzyna i Diesel

W obecnej sytuacji rynkowej można łatwo ulec pokusie i szukać korzystnych ofert, których w innych okolicznościach nawet byśmy nie rozważali. Samochody z silnikami benzynowymi i typu Diesel są horrendalnie drogie, ale nad niektórymi zakupami warto zastanowić się dwa razy. 

Niezależnie od tego, czy myślisz o zakupie nowego, czy używanego samochodu, niemiecki raport TUV zawsze jest punktem odniesienia. Niewiele badań jest w stanie tak dobrze pokazać potencjalne problemy z samochodami wszelkiego rodzaju. Opiera się on na wynikach niemieckich kontroli technicznych, których w ostatnim przypadku – używanych benzyniaków i samochodów z silnikiem Diesel – wykonano prawie 10 milionów. 

Zazwyczaj skupiamy się na najbardziej niezawodnych samochodach, wszelkiego rodzaju i w różnym wieku. Tym razem jednak warto przyjrzeć się starszym, używanym samochodom, które wypadają w tych rankingach najgorzej. Poniżej prezentujemy listę najbardziej wadliwych samochodów, niezależnie od wieku, w kolejności alfabetycznej. 

BMW Serii 5 i 6 

najbardziej-wadliwe-benzyna-diesel-uzywane
fot. BMW

Seria BMW 5 i pokrewna „szóstka” nigdy nie wypadały w rankingach zbyt dobrze. Ich obecność w tej liście może być jednak sporą niespodzianką. Oba samochody zajmują ostatnie miejsce wśród 4- i 5-latków z aż 16,8-procentową awaryjnością. Wynika to głównie z problemów z amortyzatorami i sprężynami, które spowodowane są sporą masą samochodów obu serii. 

Dacia Dokker

Obecność rumuńskiej marki wśród listy najgorszych nie jest zaskoczeniem. Dokker ma awaryjność na poziomie 16% (auta 4- i 5-letnie) i nawet 21,7% (auta 6- i 7-letnie). Za największe problemy odpowiadają podwozie, światła i układ kierowniczy. Klienci narzekają też na mechanizm drzwi przesuwnych, który bardzo często się psuje. 

Dacia Duster

Wśród 2- i 3-latków Duster ma 11,4% awaryjności, ale w większości roczników i typów silnika radzi sobie słabo. Cierpi na te same problemy, co swoje siostrzane modele. Ponadto, trzeba liczyć się z ubytkiem oleju, szczególnie w 1,5-litrowym silniku typu Diesel. Krytyka dotyczy również układu wydechowego i ramy siedzeń. 

najbardziej-wadliwe-benzyna-diesel-uzywane
fot. Dacia

Dacia Logan

Najstarszy i jednocześnie najgorszy rumuńskie samochód. W jego przypadku tak naprawdę nie ma znaczenia, ile ma lat. Poza hamulcami, nie ma dziedziny, w której nie jest krytykowany. Dla aut 2- i 3-letnich awaryjność jest na poziomie 11,6%, gdzie dla 10- i 11-letnich aut jest to już 34%. 

Fiat Panda

Potwierdzając stereotypy, Włoch ma problematyczne amortyzatory, a także czujniki wału i częste awarie pompy paliwa. Krytyka dotyczy również świateł lub hamulca postojowego, należy również wziąć pod uwagę korozję. Wskaźnik awaryjności wynosi 29,6% dla aut 8- i 9-letnich, a także 34% (poziom Dacii Logan!) dla aut 10- i 11-letnich.

najbardziej-wadliwe-benzyna-diesel-uzywane
fot. Fiat

Fiat Punto

Drugi reprezentant Włoch notuje 23,2% wśród aut 6- i 7-letnich, ale nawet w innych grupach wiekowych nie wydaje się być najbardziej solidnym samochodem. Ze swoim rodzeństwem dzieli problemy z hamulcami i amortyzatorami. Więcej krytyki wymierzone jest jednak w środę świateł. W przypadku aut z 1,3-litrowym silnikiem typu Diesel trzeba liczyć się ze zmianą układu dystrybucji. 

Kia Picanto

Nikt nie spodziewałby się, że Koreańczycy znajdą się wśród najgorszych, ale Picanto ma awaryjność na poziomie 33,7% wśród aut 10- i 11-letnich. Krytyka dotyczy świateł, hamulca ręcznego czy nadmiernej utraty oleju, ale dodatkowo dochodzi do znacznej korozji tarcz hamulcowych. 

najbardziej-wadliwe-benzyna-diesel-uzywane
fot. Kia

Renault Kangoo

Kangoo często pojawia się wśród najgorszych ze wskaźnikami wynoszącymi 9,2% (2- i 3-latki), 22,1% (6- i 7-letnie) oraz 31,8% (8- i 9-letnie). Wynika to z korozji wydechu, złych świateł lub hamulców. „Ciekawym” problemem jest częsta wymiana poduszek powietrznych. 

Volkswagen Sharan

Niemiecki minivan również nie może poszczycić się najlepszymi wynikami niezawodności. W przypadku aut 4- i 5-letnich awaryjność wynosi 16,4%. Należy wziąć pod uwagę korozję tylnych drzwi, awarię bocznych przesuwnych, czy wycieki oleju. Korozja wpływa również na sprężyny, ale słabe jest całe podwozie.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News