Duże pieniądze na zakazie silnika typu Diesel
Volvo chce stać się firmą o obiegu zamkniętym do 2040 roku, co pozwoli zaoszczędzić jej 118 milionów dolarów i 2,5 miliona ton emisji dwutlenku węgla. I to wszystko tylko do 2025 roku. Diesel po prostu jej w tym przeszkadzał?
Plan Volvo zakłada bardzo intensywny recykling. Firma chce stworzyć pętle produkcyjne w celu ponownego wykorzystania materiałów powodujących duże emisje, takie jak stal i aluminium. Będzie również regenerować, naprawiać i odnawiać części, aby zapobiegać powstawaniu odpadów. No i pięknie, tylko dlaczego nie dało się zrobić tego jeszcze podczas produkcji silników typu Diesel? Może wtedy udałoby się „uratować” przed wyginięciem te jednostki…
Niemniej jednak, każdy element samochodów Volvo będzie projektowany, rozwijany i produkowany z myślą o ponownym użyciu. Zarówno Volvo, jak i jego dostawcy, będą zobowiązani do przestrzegania tych wymagań projektowych.
Ekologia = bezpieczeństwo
Anders Karrberg, szef działu zrównoważonego rozwoju w Volvo: – Wymaga to od nas przemyślenia wszystkiego, co robimy i jak to robimy. Kładziemy duży nacisk na integrację zrównoważonego rozwoju ze sposobem, w jaki myślimy i pracujemy jako firma. Sprawiamy, że jest to tak samo ważne, jak bezpieczeństwo.
Co ciekawe, firma już dziś regeneruje części, takie jak skrzynie biegów czy silniki, aby bardziej efektywnie wykorzystywać materiały i ograniczać emisje. Według szacunków Volvo, dzięki regeneracji 40 000 części udało się zaoszczędzić 3000 ton emisji CO2.
To wszystko sprawiło, że Volvo zostało członkiem fundacji Ellen MacArthur. Jest ona wiodącą siecią gospodarki o obiegu zamkniętym. Ale firma będzie dążyć do podwojenia tej działalności w zakresie regeneracji. Ten cel przybierze na sile w momencie, gdy samochody elektryczne staną się bardziej powszechne.
Recykling baterii i akumulatorów
Recykling i ponowne zużycie przyniosą duże korzyści energochłonnym bateriom. Volvo planuje zmienić przeznaczenie używanych akumulatorów poza samochodami, aby wydłużyć ich żywotność. Producent samochodów nawiązał już współpracę z BatteryLoop, która wykorzystuje akumulatory samochodowe w dziedzinie energii słonecznej.
Choć będzie to wymagało dużego wysiłku, tego typu działania, daleko wykraczające poza samo wycofanie silników typu Diesel, uczyni ją bardziej ekologiczna i pozwoli zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy.