Mercedes też odcina się od silników benzynowych i typu Diesel
Mercedes ogłosił ambitne plany dotyczące elektryfikacji i wydaje się, że benzyna i Diesel będą jej w tym przeszkadzać. Niemiecka marka kontynuuje swój bardzo szybki program skupiony wokół marki „EQ”.
Financial Times cytuje prezesa zarządu Mercedesa, Olę Kalleniusa, który powiedział że odejście od benzyny i silników typu Diesel „będzie szybsze, a scenariusz 2039 roku jest bardziej konserwatywny”.
Firma w swoim planie musi wziąć pod uwagę ryzyko utraty miejsc pracy. Biorąc pod uwagę, że budowa tradycyjnych silników spalinowych wymaga więcej godzin pracy w porównaniu z układem napędowym. Tylko to trzyma ją jeszcze przy silnikach benzynowych i typu Diesel.
Imponujący elektryk już jest
Na początku tego roku Mercedes pokazał swoją elektryczną „S Klasę” – model EQS. Samochód ma imponujący przebieg i mnóstwo nowoczesnej technologii. Przy tej okazji, niemiecka firma podzieliła się swoimi planami dotyczącymi elektryfikacji.
Christoph Starzynski, wiceprezes ds. architektury pojazdów elektrycznych: – Mamy ambitne cele. Już w 2030 roku chcemy, aby ponad połowa sprzedawanych przez nas samochodów była wyposażona w układy elektryczne. Dotyczy to całkowicie elektrycznych pojazdów i hybryd typu plug-in. Lista jest daleka od zakończenia: wraz z biznesowym sedanem EQE i wariantami SUV EQS i EQE, wkrótce pojawią się kolejne modele oparte na nowej architekturze.
Rewolucja w 2025 roku
Nowa konstrukcja Mercedesa znacząco upraszcza proces budowania nowych samochodów. Platforma EVA jest skalowana pod każdym względem i może być stosowana w różnych modelach. Rozstaw osi, rozstaw kół i wszystkie inne elementy systemu, zwłaszcza akumulatory, są zmienne dzięki modułowej konstrukcji. To znacząca przewaga nad tradycyjnymi samochodami z silnikami benzynowymi i typu Diesel.
Następną ważną fazą dla Mercedesa będzie rok 2025. Wtedy ma pojawić się niedroga platforma elektryczna.
– Nasi inżynierowie pracują obecnie nad kolejną platformą pojazdów elektrycznych Mercedes-Benz Modular Architekturę (MMA) dla pojazdów z segmentu kompaktowego i średniego. W 2025 roku pojawią się pierwsze modele oparte na MMA i uzupełnią naszą ofertę pojazdów elektrycznych.