Luksusowy SUV od BMW już za 80 tys. złotych. Ma świetnego i oszczędnego Diesla R6

Dla wielu polskich kierowców jest to samochód marzeń. I wcale nie ma się czemu dziwić – świetny i oszczędny Diesel R6 pod maską, a samochód jest zdolny niemal do każdego sensownego zastosowania. Do tego wewnątrz znajdziemy sporo luksusu, a jeśli cena jest taka jak za Skodę Scalę… Ten SUV od BMW w takiej konfiguracji stanowi praktycznie ofertę marzeń. Ale trzeba zwrócić uwagę na kilka rzeczy. 

luksusowy-suv-od-bmw-x5
Podaj dalej

Luksusowe BMW za niewielkie pieniądze

luksusowy-suv-od-bmw-x5
fot. BMW

Trzecia generacja BMW X5, czyli SUV o kryptonimie F15, był produkowany w latach 2013-2018. Ale do dziś pozostaje marzeniem wielu osób. Niskie ceny X5 nie biorą się jednak znikąd, bowiem samochód nie zyskał reputacji najbardziej niezawodnego. Jeśli jednak będziecie wiedzieć na co zwrócić uwagę, możecie kupić naprawdę świetny egzemplarz za niewielkie pieniądze. 

Gdy spojrzymy na aktualny Raport TUV, okazuje się, że wśród samochodów 2- i 3-letnich para X5/X6 plasuje się na odległym 126. miejscu. Podobne statystyki dotyczą także cztero- i pięcioletnich samochodów z Monachium. Zwykle gorsze są tylko Dacie, co nie jest najlepszą wizytówką dla BMW. Naprawy będą tu jednak sporo droższe. 

U mechanika nie ma znaczenia czy jesteś pierwszym, trzecim czy ósmym właścicielem. Koszty napraw będą dokładnie takie same, jeśli będziesz chciał skorzystać z oryginalnych części. W samochodach X5 F15 trzeba uważać na nagłe przejście silnika w tryb awaryjny. Dotyczy to samochodów wyprodukowanych między listopadem 2014 a wrześniem 2016 roku. 

luksusowy-suv-od-bmw-x5
fot. BMW

Diesel lepszy od benzyny

W samochodach wyprodukowanych przed kwietniem 2014 roku należy sprawdzić zabezpieczenia przed dziećmi oraz tylne pasy bezpieczeństwa. Począwszy od 2018 roku mogą pojawić się problemy ze śrubami kół, które mogą się luzować. Jednak najważniejszą rzeczą, na której należy się skupić, są osie. Zwłaszcza jeśli chodzi o egzemplarz, który od czasu do czasu zjechał z asfaltu i zjechał w teren. Korozja może pojawić się stosunkowo szybko w podwoziu, większe dotarcie przy wymianie szkodzi amortyzatorom adaptacyjnym. Sama wymiana może kosztować nawet 14 000 zł, tyle samo będzie kosztować ekran multimedialny.

luksusowy-suv-od-bmw-x5
fot. BMW

Niemieccy dziennikarze z Auto Bild przetestowali egzemplarz zarejestrowany po raz pierwszy w lipcu 2018 roku. Tak więc był to jeden z ostatnich wyprodukowanych X5 trzeciej generacji. Jego właściciel przejechał nim 164 438 kilometrów. Wszystko działało w nim bez zarzutu, jednak wzrok przyciągała mocno zużyta skórzana tapicerka. Warto także unikać silników benzynowych – nie tyle ze względu na niezawodność, co na bardzo duży apetyt na paliwo. 

Te wszystkie potencjalne wady znajdują odzwierciedlenie w cenach. BMW X5 F15 można kupić jako używany, nieuszkodzony samochód z jasną historią już od 80 000 zł. I to nawet z optymalnym 3-litrowym Dieslem pod maską. W takiej sytuacji należy się jednak pogodzić z wyższymi przebiegami. Jeśli zdecydujesz się na egzemplarz z niższym przebiegiem, diesla R6 kupisz za około 110 000 zł. To zdecydowanie kusząca oferta. 

Przeczytaj również