Kultowe Volvo 850 wróci w zupełnie nowej formie? Połączenie lat 90. z nowoczesnością - WOW!

Kultowe Volvo 850 wróci w zupełnie nowej formie? Połączenie lat 90. z nowoczesnością - WOW!

Volvo_850_ev-1536x863

Podaj dalej

Volvo 850 może powrócić w zupełnie odmienionej formie. Szwedzi testują tajemniczy prototyp w nadwoziu kombi. Poniżej pokazujemy render, jak mogłoby wyglądać nowoczesne Volvo 850. 

Elektryczne kombi od Volvo – wow!

Przez wiele lat Volvo było praktycznie synonimem kombi. Dziś sprzedaż marki składa się niemal wyłącznie z SUV-ów. Niewielu kierowców na świecie docenia jeszcze tradycyjne nadwozie typu kombi. 

Ale przejście na elektryfikację może oznaczać, że Volvo będzie chciało ponownie wrócić do pudełkowatego 850. Gdy Szwedzi staną się marką samochodów wyłącznie elektrycznych, opór powietrza będzie kluczowy.

Były dyrektor generalny Hakan Samuelson mówił: – Potrzebujemy niższych samochodów o bardziej konwencjonalnym kształcie nadwozia, ale być może nieco bardziej kwadratowych, niż do tego przywykliśmy. Te niskie samochody będą dodatkiem do naszych wysoko postawionych SUV-ów. 

 

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez LARSONdesign (@lars_o_saeltzer)

Kombi wrócą do łask

Oznacza to, że wkrótce możemy być świadkami odrodzenia nadwozia typu kombi. A Volvo testuje kilka samochodów tego rodzaju w Szwecji. Według informacji, jakie uzyskał portal Carup ze Szwedzkiej Agencji Transportu, samochody mają 480 cm długości i ważą 2300 kg. Testowany jest również miejski samochód o długości 451 cm i wadze 1700 kg. Wymiary te dość dobrze komponują się ze średniej wielkości kombi. Dla przykładu, dzisiejszy V60 ma 477 cm długości, podczas gdy klasyczny 855 mierzył 472 cm. 

Niewiele wiemy o nadchodzącym elektrycznym kombi, ale może to być nowoczesne 850. Przypadkowo projektant cyfrowy Larson Design dokonał interpretacji właśnie takiego Volvo i udostępnił je na Instagramie. Ultranowoczesny, elektryczny kombi wygląda naprawdę ciekawie. Zdaje się, że to mógłby być prawdziwy sprzedażowy hit. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News