Diesel i zbyt niskie obroty silnika
Kierowcy posiadający manualną skrzynię biegów muszą dopasować bieg i obroty silnika do warunków drogowych i tego, co chcą zrobić. Jeśli jedziesz ze stałą prędkością po płaskim terenie, chcesz mieć włączony najwyższy bieg i jak najniższe obroty silnika. Nie można jednak z tym przesadzić, co często robią kierowcy. Wasza benzyna czy Diesel tego nienawidzą!
Duża część umiejętności potrzebnych do prowadzenia samochodu z silnikiem spalinowym, czy to benzynę, czy Diesel, jest wiedza, kiedy zmienić bieg – w górę, lub w dół. Kierowcy próbując oszczędzić nieco paliwa często włączają za wysoki bieg i jadą na zbyt niskich obrotach. Nie tylko zrujnuje to wasz silnik, ale także zwiększy spalanie!
Oczywiście, jeśli chcemy szybko przyspieszyć, wybieramy jak najniższy bieg. Bierzemy pod uwagę obroty silnika i moment, w którym osiąga maksymalną moc. Jeśli jednak podróżujemy z umiarkowaną lub niską prędkością, możemy włączyć niższy bieg, bo nie potrzebujemy na ten moment tak dużo mocy.
Jak zmniejszyć spalanie?
Przy zbyt niskich obrotach silnika pompa olejowa będzie obracać się powoli i nie poda oleju pod wystarczająco dużym ciśnieniem. Obciążenie silnika powoduje też duże obciążenie głównych łożysk wału korbowego. Im większy opór, tym bardziej te części są wciskane w siebie. Jeśli dobierzemy odpowiedni bieg, łożyska będą odpowiednio smarowane i nic złego się nie wydarzy.
Co więcej, wśród kierowców panuje mylne przekonanie, że wyższy bieg to zawsze mniejsze spalanie paliwa. Jeśli jednak silnik będzie wysilony, będzie potrzebował więcej paliwa, a jazda stanie się nieprzyjemna. Dlatego też zawsze utrzymujmy obroty silnika na poziomie większym niż 1200 obr/min.
Nie tylko pozwoli to na skuteczne zmniejszenie spalania, ale utrzyma także wasz silnik benzynowy lub typu Diesel w nienagannej kondycji.
To najdroższe tablice rejestracyjne na świecie! Nie uwierzysz w to, ile są warte