Ford Fiesta 2022 – delikatny lifting i powiew świeżości
Ford nie marnuje czasu, ponieważ zaktualizowana Fiesta prezentowana jest na wszystkich trzech wersjach: zwykłej, Actve i ST. Ulepszenia stylizacji wewnątrz i zewnątrz są raczej dyskretne, ale dokładnie tego mogliśmy się spodziewać w połowie cyklu życia małej Fiesty.
Odnowiony Ford Fiesta otrzymał jednak kilka godnych uwagi ulepszeń, w tym standardowe reflektory LED w całej gamie. Droższe warianty otrzymały z kolei matrycowe światła LED, korzystające z „nieoślepiających” świateł drogowych, podobnie jak konkurenci SEAT Ibiza, Opel Corsa, czy VW Polo.
Przednie reflektory mają czarne, agresywne obramowania, które znajdziemy również z tyłu przy opcjonalnych światłach LED. Tak jak poprzednio, każda wersja Fiesty ma swój własny projekt przedniego grilla a także inne kosmetyczne poprawki, aby stworzyć wyraźną wizualną różnicę między różnymi poziomami wyposażenia.
Sportowy ST z mocniejszym silnikiem
Nie zabrakło też ST-Line o sportowym wyglądzie i przeprojektowanym grillu z głębszą wkładką i błyszczącym czarnym wykończeniem w kształcie plastra miodu. Jest też powiększona dolna kratka i wloty powietrza w kolorze nadwozia.
Niższe modele – Trend i Titanium – mają nieco zmodyfikowany wygląd zewnętrzny, podobnie jak w przypadku topowego ST. Fiesta otrzymała też nowy lakier – Mean Green. Ford utrzymuje przy życiu 3-drzwiową Fiestę, czego ni możemy powiedzieć praktycznie o żadnym z konkurentów.
Wchodząc do środka, Ford Fiesta 2022 ma konfigurowalny 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz kierowcy i wykorzystuje zamontowaną na przedniej szybie kamerę. Współpracuje ona z systemem nawigacyjnym dla nowo dodanego systemu ostrzegania. W ST mamy sportowe fotele i lepsze poparcia boczne ze zintegrowanymi zagłówkami.
Litrowy EcoBoost o mocy 100, 125 lub 155 KM
Hot hatch zyskał 10-procentowy zysk momentu obrotowego i oferuje teraz hojne 320 Nm z turbodoładowanego 1,5-litrowego silnika EcoBoost. Dostarcza prawie 200 KM, dzięki czemu do 100 km/h rozpędzi się w zaledwie 6,5 sekundy.
Ważną funkcją, która wyróżnia ST od pozostałych, jest tryb Track, który po aktywacji wyłącza kontrolę trakcji i zmienia system elektronicznej kontroli stabilności na tryb szerokiego poślizgu. Za dodatkową opłatą, możemy otrzymać też mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Standardowe 17-calowe koła można wymienić na większe 18-stki.
Normalny Ford Fiesta zachowuje pod maską 1-litrowego EcoBoost w trzech poziomach mocy – 100, 125 i 155 koni mechanicznych. Turbodoładowany, trzycylindrowy silnik korzysta z 48-woltowej technologii mild-hybrid i może być połączony z 6-biegowym manualem lub 7-stopniowym automatem. Dostawy Forda Fiesty 2022 do klientów rozpoczną się na początku przyszłego roku.