Ten wspaniały Diesel od BMW wkrótce odejdzie do lamusa. Jak radzi sobie X6 M50d na niemieckiej autostradzie?

Prowadzący kanał na YouTube postanowił sprawdzić możliwości tego ogromnego Diesla drzemiącego pod maską BMW X6 M50d na niemieckiej autostradzie.

Ten wspaniały Diesel od BMW wkrótce odejdzie do lamusa. Jak radzi sobie X6 M50d na niemieckiej autostradzie?
Podaj dalej

BMW zapowiedziało, że przez najbliższe 30 lat na pewno nie zrezygnuje z produkcji silników spalinowych. Niestety, część z nich, zarówno wysokoprężnych, jak i benzynowych, zostanie wycofana w najbliższych latach. 

Podstawowa trzycylindrowa jednostka Diesla o pojemności 1,5 l, jak i dysponujący podwójnym turbo 6,6-litrowy V12 wykorzystywany tylko w BMW M760i żyją niejako na kredyt. Kolejnym silnikiem, który wkrótce zostanie pożegnany jest ten drzemiący pod maską X6 M50d. 

To rzędowy, 3-litrowy Diesel z czterema turbosprężarkami. 

Jednostka ta jest również dostępna w M550d i we wszystkich innych modelach M50d. Potwór z silnikiem Diesla będzie stopniowo wycofywany od tego roku, ponieważ jest zbyt skomplikowany i drogi. Ponadto, część klientów decyduje się na silniki benzynowe i hybrydowe, co działa na niekorzyść oleju napędowego. 

Samochód jest cały czas dostępny w Europie, więc prowadzący kanał AutoTopNL na YouTube postanowili wziąć X6 M50d i mocno depnąć w pedał gazu na niemieckiej autostradzie. 

BMW potwierdza, że silniki Diesla i benzynowe zostaną w jej ofercie do 2050 roku. A co z V12 i V8?

394 KM i 760 Nm momentu obrotowego sprawiają, że X6 M50d jest siłą, z którą trzeba się liczyć. Na filmie obserwujemy również świetną pracę skrzyni biegów Steptronic, gładko przeskakującej przez wszystkie 8 biegów. 

W przypadku pojazdu tak dużego i ciężkiego jak X6, czas 5,2 sekundy potrzebny do osiągnięcia 100 km/h jest naprawdę imponujący. Pod sam koniec zaczynamy obserwować ograniczenia wynikające z konstrukcji Diesla, jednak samochód osiąga bez większych problemów swoją prędkość maksymalną w postaci 250 km/h. 

W segmencie wysokiej klasy SUV są dostępne mocniejsze silniki Diesla. Weźmy chociażby Audi SQ7/SQ8 wyciskające 430 KM z 4-litrowego V8, czy Bentleya Bentayga Diesel.

Przeczytaj również