Jaka jest najbardziej wyścigowa opona z homologacją do jazdy drogowej? Oto Michelin Pilot Sport Cup 2 R

Jaka jest najbardziej wyścigowa opona z homologacją do jazdy drogowej? Oto Michelin Pilot Sport Cup 2 R

Podaj dalej

Francuski gigant przemysłu oponiarskiego, firma Michelin, w 2018 roku wprowadził na rynek najnowszy model opony stworzonej dla entuzjastów jazdy po torach wyścigowych. Pilot Sport Cup 2 i Pilot Sport Cup 2 R są do dziś najlepszymi produktami dla osób lubiących wybrać się na Track Day. Czym jednak różnią się te dwa produkty?

Rekord na Nordschleife

W chwili premiery opony Michelin Pilot Sport Cup 2 Porsche zabrało swój model 911 GT3 RS na Nordschleife. Samochód pokonał 20,6-kilometrową pętlę Nordschleife w czasie poniżej 7 minut.

Michelin-Pilot-Sport-Cup-2-R-2 

Ten sukces zachęcił francuskich inżynierów do dalszego rozwoju swojej opony. W wyniku tych prac powstał Michelin Pilot Sport Cup 2 R (Racing), czyli jeszcze bardziej sportowy model, wciąż dopuszczony do ruchu drogowego. 

Celem firmy było zaoferowanie najlepszych osiągów doświadczonym kierowcom aut o dużej mocy silnika. Co istotne Pilot Sport Cup 2 R posiada homologację do jazdy drogowej, jednak jej przeznaczeniem są wyścigi. Producent przeprowadził testy opony na torze Nardo we Włoszech, które nie pozostawiają co do tego żadnych wątpliwości. 

Michelin-Pilot-Sport-Cup-2-R-680x345-c-center

30% lepsza

Michelin Pilot Sport Cup 2 R oferuje o 30% lepszą skuteczność w porównaniu z poprzednią generacją tej opony. To oznacza średnio o 0,5 sekundy lepszy wynik na okrążenie podczas jazdy po torze! 

Inżynierowie Michelin wykorzystali mieszankę zoptymalizowaną pod kątem przyczepności, której atuty pomagają zwyciężać kierowcom wyczynowym. Bieżnik Michelin Pilot Sport Cup 2 R jest stworzony do jazdy po suchym torze. Wyróżnia się zmniejszonymi nacięciami na zewnętrznej stronie opony, natomiast rowki centralne są bardziej proste. 

Michelin Pilot Sport Cup 2 R

Dla najbardziej wymagających aut

Większa sztywność opony ma zapewnić optymalną precyzję prowadzenia. Ponadto udało się powiększyć powierzchnię kontaktu opony z podłożem o blisko 10%. Dzięki temu Pilot Sport Cup 2 R może maksymalnie wykorzystać moc super sportowych aut.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News