Z logotypu zniknął klasyczny czarny zewnętrzny pierścień, który stał się teraz całkowicie przezroczysty. Usunięto również efekty 3D, aby uzyskać minimalistyczny wygląd. Koło pozostało nietknięte, podobnie jak biało-niebieskie kolory rodzinnej Bawarii. Zaznaczmy na samym początku, że jesteśmy fanami nowego, przejrzystego projektu. Jego prostota sugeruje, że zostało odświeżone z myślą o technologii cyfrowej. Jest również połączeniem klasycznego i nowoczesnego designu.
Jens Thiemer, starszy wiceprezes, powiedział: – BMW staje się marką relacji. Przezroczyste logo zostało zaprezentowane tak, by promieniować większą otwartością i klarownością.
BMW dodało już nowe logo z 2020 roku do swojej infografiki na temat historii logo. Śmiałość przeprojektowania logo jest teraz bardziej oczywista – usunięcie czarnego pierścienia wydaje się największą zmianą w logo od czasu jego wprowadzenia od 1917 roku.