2-litrowy Diesel w układzie mild hybrid? To spalanie powali cię na kolana! Duży SUV wcale nie musi być paliwożerny

Duży SUV z mocnym silnikiem musi palić dużo paliwa? To mit, który obala najnowszy Ford Kuga EcoBlue Hybrid 150 KM. Ten 2-litrowy Diesel przez długi czas nie będzie musiał odwiedzać stacji benzynowej, a wszystko to dzięki inteligentnemu układowi mild hybrid. 

ford-ecoblue-diesel-hybrid
Podaj dalej

Wydajny i ekologiczny Diesel

Ford Kuga PHEV

Dla tych, którzy chcą kupić dużego SUV-a z systemem mild hybrid i silnikiem typu Diesel, wybór jest dosyć ograniczony. Wśród najnowszych innowacji z pewnością wyróżnia się Ford Kuga EcoBlue Hybrid o mocy 150 KM. Dwulitrowy silnik wysokoprężny z niewielką elektryczną pomocą ma tę wielką zaletę, że klasyfikowany jest jako samochód hybrydowy. Jak więc wygląda jego spalanie?

Samochód z silnikiem typu Diesel został sprawdzony przez włoskich dziennikarzy. Z testu jasno wynika, że samochód wie jak oszczędzać paliwo. Na standardowej trasie testowej około 300 kilometrów samochód spalił średnio 4,3 l/100 km! 

Niektóre mniejsze SUV-y z silnikiem typu Diesel (ale bez hybrydy) radziły sobie nieco lepiej. Lżejsze i mniej pojemne samochody, takie jak Mercedes GLA 200 d 4Matic, czy Peugeot 3008 BlueHDI 130 mogą pochwalić się odpowiednio wynikami 3,4 l/100 km i 3,7 l/100 km. 

Ford Kuga PHEV

Na równi z Kugą znalazło się BMW X2 xDrive 25d, podczas gdy Citroen C5 Aircross BlueHDI potrzebuje już 4,5 l/100 km. Więcej spali także Alfa Romeo Stelvio z silnikiem 2.2 (4,8 l/100 km), Jeep Compass Limited 1.6 MultiJet (4,85 l/100 km), czy Audi Q3 40 TDI (5 l/100 km). 

Pamiętajmy jednak, że Ford Kuga na tle konkurentów wyróżnia się przede wszystkim rozmiarem. A także większą pojemnością bagażnika i wygodną przestrzenią nawet dla pięciu osób. Biorąc pod uwagę niski poziom emisji CO2 samochód ten jest również ekologiczny. 

https://wrc.net.pl/is-zignorowal-najprostsze-oznaki-ze-cos-jest-nie-tak-po-miesiacu-jego-olej-silnikowy-wylewal-sie-jak-maslo-wideo

SUV wygodny w mieście

W wielu europejskich miastach jest to już standardem, natomiast w Polsce tego typu pomysły na razie dopiero raczkują. Nie uciekniemy jednak od tego, że w bliżej lub dalszej przyszłości każde duże miasto będzie miało swoją strefę czystego transportu. Taki pomysł testowany był już w Krakowie i do dziś w pewne miejsca nie można wjechać tradycyjnym Dieslem, czy benzyną. W Fordzie Kuga wystarczy przełączyć się na napęd w pełni elektryczny i nie trzeba martwić się o łamanie przepisów. W wielu europejskich miastach jest to już standardem, natomiast w Polsce tego typu pomysły na razie dopiero raczkują. Nie uciekniemy jednak od tego, że w bliżej lub dalszej przyszłości każde duże miasto będzie miało swoją strefę czystego transportu. Taki pomysł testowany był już w Krakowie i do dziś w pewne miejsca nie można wjechać tradycyjnym Dieslem, czy benzyną. W Fordzie Kuga wystarczy przełączyć się na napęd w pełni elektryczny i nie trzeba martwić się o łamanie przepisów.

Ford Kuga PHEV

Samochód jest bardzo solidnie wykonany, jak wszystkie ostatnie modele Forda. Kierownica znana z innych modeli świetnie leży w rękach. A w SUV-ie znajdziemy wszystko, co powinno się znaleźć w nowoczesnym samochodzie. 

To świetny wybór dla kierowców, którzy nie chcą się ograniczać. Dzięki napędowi hybrydowemu nie dość, że będziemy mieli w przyszłości swobodny dostęp do miasta, nasze spalanie i koszty podróżowania będą niewielkie. Wciąż zachowamy wolność w postaci tradycyjnego wlewu paliwa i swobodnego podróżowania bez ograniczeń. Czego chcieć więcej?

https://wrc.net.pl/is-zignorowal-najprostsze-oznaki-ze-cos-jest-nie-tak-po-miesiacu-jego-olej-silnikowy-wylewal-sie-jak-maslo-wideo

Przeczytaj również